ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2020

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Το σινεμά πήρε μπροστά!


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Το σινεμά πήρε μπροστά!

Kριτική- παρουσίαση: Στράτος Κερσανίδης- Μπορεί η φετινή σεζόν να σημαδεύτηκε από τις επιπτώσεις της πανδημίας, να ξεκίνησε αργά και σχετικά δειλά, αλλά ήδη φαίνεται πως πήρε μπροστά! Έτσι υποδεχόμαστε την τρέχουσα κινηματογραφική εβδομάδα με 5 νέες ταινίες και 2 επανεκδόσεις.


Υποδεχόμαστε λοιπόν το εξαιρετικό δράμα της αυστραλέζας Σάνον Μέρφι, «Babyteeth», το μοντέρνο παραμύθι, όπως χαρακτηρίστηκε, της Λόουν ΣΔέρφινγκ, «Η καλοσύνη των ξένων», την αισθηματική κομεντί του Σεντρίκ Κλαπίς, «Μόνοι στο Παρίσι», το αυστραλέζικης παραγωγής γουέστερν του Τζάστιν Κέρτζελ, «Νεντ Κέλι, ο Νο 1 καταζητούμενος», το συγκλονιστικό, μυστηριώδες και γεμάτο ανατροπές θρίλερ, του Ρεγκί Ραουνσάρντ, «Οι μεταφραστές» και την κωμωδία Τζέιμς Χουτ, «Ραντεβού με τους Μαλαουά».

Όσο για τις επανεκδόσεις π΄ροκειται για δύο αθάνατα αριστουργήματα. Την «Περιφρόνηση» (1963), του Ζαν Λικ Γκοντάρ και την κωμωδία «Αυτοί οι τρελοί-τρελοί παραγωγοί» (1967), του Μελ Μπρουκς.

BABYTEETH
Σκηνοθεσία: Σάνον Μέρφι
Πρωταγωνιστούν: Μπεν Μέντελσον, Έσι Ντέιβις, Ελάιζα Σκάνλεν, Τόμπι Γουάλας, Γιουτζίν Γκιλφέντερ, Άντρια Δημητριάδης, Έμιλι Μπάρκλει, Τσαρλς Γκράουντς, Άρκα Ντας

Το σινεμά, όπως κι όλες οι τέχνες, είναι βαθιά γειωμένο στην πραγματική ζωή. Κι όπως η αληθινή ζωή δεν είναι μονοδιάσταση, έτσι και το σινεμά ως ένα είδος κατόπτρου, αναπαριστά το πολυδιάσταστο του βίου.

Μετά από την παρακολούθηση μιας ταινίας, πάντοτε κατακλυζόμαστε από περισσότερο ή λιγότερο έντονα συναισθήματα. Νιώθουμε ικανοποιημένοι ή δυσαρεστημένοι, χαρούμενοι η λυπημένοι, προβληματισμένοι ή αδιάφοροι, κεφάτοι οι συνοφρυωμένοι. Το ζητούμενο είναι να μην βγαίνουμε αδιάφοροι επειδή αυτό θα σημαίνει πως η ταινία δεν πέτυχε το σκοπό της.

Η Σάνον Μέρφι με το «Babyteethe», δεν ανήκει στην τελευταία κατηγορία. Η ταινία της, από την πρώτη στιγμή κερδίζει το ενδιαφέρον και στη συνέχεια, με τρόπο σχεδόν εκβιαστικό, παίρνει το θεατή και τον βυθίζει στην καθημερινότητα της ζωής των ηρώων της. Τους βάζει μέσα στο σπίτι τους για να παρακολουθήσουν κε του σύνεγγυς το δράμα το οποίο κορυφώνεται καθώς η απειλή του αναπόφευκτου που καραδοκεί, παύει να είναι απλή απειλή.

Ο Μόζες, ένας παράξενος νεαρός ο οποίος ζει στα όρια του νόμου, γνωρίζεται τυχαία με τη 15χρονη Μίλλα. Το κορίτσι στο πρόσωπο του γνωρίζει τον πρώτο έρωτα τον οποίο νιώθει να φουντώνει μέσα της. Τον φέρνει στο σπίτι των καλοβολεμένων αστών γονιών της, οι οποίοι δεν τον βλέπουν με καλό μάτι. Από την άλλη όμως προσπαθούν να είναι όσο πιο ευγενικοί μπορούν μαζί του, επειδή δε θέλουν να δυσαρεστήσουν την κόρη τους. Κι αυτό αφενός επειδή την υπεραγαπούν αφετέρου επειδή η Μίλλα είναι άρρωστή και η ζωή της κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή.

Συμβαίνουν διάφορα περιστατικά, όχι ιδιαίτερης έντασης που όμως κινούνται σε εύθραυστες ισορροπίες. Η Μίλλα νιώθε ευτυχισμένη με τον Μόζες, εκείνος, φαίνεται αδιάφορος αλλά κατά βάθος τη νοιάζεται. Όσο για τους γονείς της κοπέλας αυτοί θέλουν το καλύτερο για την κόρη τους και της κάνουν όλα τα χατίρια.

Εν τω μεταξύ ο χρόνος περνά και το διαφαινόμενο δράμα πλησιάζει απειλητικά επηρεάζοντας καταλυτικά τις ζωές των πρωταγωνιστών. Καταργώντας συμβάσεις γκρεμίζοντας ηθικές νόρμες, φτάνοντας στα άκρα.

Η σκηνοθέτιδα έχει μιλήσει για τη «δυαδικότητα του χιούμορ και του πόνου που πλαισιώνουν κάθε σκηνή της ταινίας». Προσωπικά αυτό που ένιωσα ήταν μόνον ο πόνος των ηρώων. Το χιούμορ στο οποίο αναφέρεται η σκηνοθέτιδα, δύσκολα διακρίνεται καθώς η αίσθηση του αναπόφευκτου το οποίο θα έρθει ό,τι και να κάνουν οι πρωταγωνιστές, δεν αφήνει περιθώρια, ούτε καν για απλά μειδιάματα.

Η αφήγηση που έχει επιλέξει η Σάνον Μέρφι, «είναι στυλιζαρισμένη, με εναλλαγές διαλόγου και κοψίματα μουσικής, ώστε να επιτρέπει στον θεατή να κινείται και να μετατοπίζεται ανάλογα με τον επιταχυνόμενο ρυθμό της Μίλλα», όπως λέει η ίδια. Και είναι μια αφήγηση η οποία προσδίδει στην ταινία ρυθμό ανάλογο με τις ανάσες των ηρώων της, εναλλασσόμενες ανάσες αγωνίας και ανακούφισης. Και μέσα αυτό βρίσκεται η Μίλλα, η ουσιαστική πρωταγωνίστρια της ταινίας, επάνω στη ζωή της οποίας έχει στηθεί όλη η ιστορία. Η Μιλλά, μια 15χρονη κοπέλα η οποία επιδιώκει να ζήσει τον έρωτα και φαίνεται αποφασισμένη να το κάνει. Και τον ζει παρά την απειλή. Είναι ο μόνος ο οποίος, ακόμη κι αν στο τέλος ηττηθεί, μπορεί να αντιπαρατεθεί στα ίσα με το θάνατο.

Ταινία σχέσεων οι οποίες όμως σχέσεις λειτουργούν υπό την πίεση του συμβάντος. Που εάν δεν υπήρχε αυτό το συμβάν, ως απειλή που πλησιάζει, ενδεχομένως να ήταν διαφορετικές. Όμως η ζωή δε συμβαίνει ερήμην συμβάντων, γεγονότων και περιστατικών. Κινείται και ως κίνηση νοείται ο κίνδυνος της ανατροπής των ισορροπιών. Και η Σάνον Μέρφι γνωρίζει πώς να χειριστεί την καθημερινότητα των ηρώων της, πώς να προσεγγίσει την ανθρώπινη κατάσταση όπως αυτή διαμορφώνεται ερήμην τους.

Η ταινία είναι βασισμένη στο θεατρικό έργο της Αυστραλής συγγραφέα και ηθοποιού Ρίτα Καλνεζάις, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, με μεγάλη επιτυχία, το 2012 στο Σίδνεϊ.

Η σκηνοθέτιδα, δηλώνει για την ταινία της: «Εμπνεύστηκα από την πρόκληση της εναρμόνισης της δυαδικότητας του χιούμορ και του πόνου που πλαισιώσουν κάθε σκηνή της ταινίας. Δε θα μπορούσε να υπάρχει τίποτα το προσωρινό στην προσέγγισή μου να αναπαραστήσω με αυθεντικότητα την πρωταγωνίστρια Μίλλα, που στα 15 της αισθάνεται πιο ζωντανή από ποτέ, καλείται όμως ξαφνικά να αντιμετωπίσει τη δική της θνησιμότητα. Η γλώσσα της ταινίας είναι στυλιζαρισμένη, με εναλλαγές διαλόγου και κοψίματα μουσικής, ώστε να επιτρέπει στον θεατή να κινείται και να μετατοπίζεται ανάλογα με τον επιταχυνόμενο ρυθμό της Μίλλα. Ερωτεύεται τον Μόζες, τον οποίο βλέπει ως αφορμή για να την ωθήσει στα όρια της με έναν ακραίο τρόπο. Καθώς μπαίνουμε όλο και πιο βαθιά στη ζωή των γονιών της ανακαλύπτουμε τις δυσλειτουργίες και τις περίπλοκες εντάσεις που υπάρχουν, καθώς αυτή η οικογένεια αντιμετωπίζει τον χειρότερο εφιάλτη της. Σταδιακά απογυμνώνονται πίσω στις ωμότερες μορφές τους. Ελπίζω το κοινό να ζήσει μια αξέχαστη εμπειρία βλέποντας το Babyteeth, μια εμπειρία που οι θεατές θα νιώσουν βαθιά μέσα τους και θα τους κάνει να πονέσουν αλλά και να χαρούν για τις δικές τους σχέσεις»

Η ΚΑΛΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ
THE KINDNESS OF STRANGERS
Σκηνοθεσία: Λόουν Σέρφινγκ
Πρωταγωνιστοιύν: Άντρια Ράιζμπορο, Κάλεμπ Λάντρι Τζόουνς, Ζόι Καζάν, Μπιλ Νάι, Τζέι Μπαρουσέλ, Ντέιβιντ Ντέντσικ, Ταχάρ

«Αυτά είναι θέματα και ιστορίες που ήθελα να εξερευνήσω σε βάθος για κάποιο χρονικό διάστημα και μέχρι ένα σημείο κατάφερα να κάνω τις ιστορίες να συνδέονται μεταξύ τους στην ταινία», λέει η σκηνοθέτιδα, Λόουν Σέρφινγκ.

Κι αυτές οι ιστορίες, που κουβαλά ο καθένας και η καθεμία από τους ήρωές του και τις ηρωίδες του, συναντώνται σε ένα ρωσικό εστιατόριο στο Μανχάταν. Ιδιοκτήτης του είναι ένας εκκεντρικός άντρας, ο Τίμοφι. Εκεί λοιπόν, στο εστιατόριο του Τίμοφι, συναντάμε την Κλάρα, μια νεαρή μητέρα η οποία ξεφεύγει μαζί με τα παιδιά της από τον βίαιο σύζυγό της, τον Μαρκ, έναν πρώην κατάδικο ο οποίος τώρα είναι μάνατζερ στο εστιατόριο, την Άλις, μια χαμηλών τόνων νοσοκόμα και ερασιτέχνη θεραπεύτρια και τον Τζεφ, έναν νεαρό άνδρα οι οποίος ψάχνει απεγνωσμένα για δουλειά και αναγνώριση. Όλα όσα συμβαίνουν βέβαια, δε συμβαίνουν εν κενώ αλλά σε συγκεκριμένες κοινωνικές συνθήκες. Κι αυτές είναι που θα επηρεάσουν τους ήρωες της ταινίας ώστε να ανακαλύψουν την ελπίδα και τη χαμένη αίσθηση της ελευθερίας.

Για την τοποθέτηση της ιστορίας στο Μανχάταν, η Σέρφιγκ λέει: «Εξαρχής ήθελα η ιστορία να εκτυλίσσεται στη Νέα Υόρκη. Πρόκειται για μία διεθνής πόλη με δραματικό στοιχείο. Είναι, επίσης, μία όμορφη πόλη που αποτελεί τον αγαπημένο προορισμό πολλών ανθρώπων στον κόσμο. Η ταινία, βέβαια, δεν αναφέρεται μονάχα στο αμερικάνικο κοινό. Είναι μία ταινία που δεν κοιτάει σύνορα».

ΜΟΝΟΙ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ
DEUX MOI
Σκηνοθεσία: Σεντρίκ Κλαπίς
Πρωταγωνιστούν: Φρανσουά Σιβίλ, Άνα Ζιραρντό, Καμίλ Κοτέν

Ο βετεράνος Σεντρίκ Κλαπίς σκηνοθετεί μια ρομαντική κομεντί με φόντο το γοητευτικό Παρίσι. Οι ήρωές του, ο Ρεμί και η Μελανί, ζουν στη γαλλική πρωτεύουσα και βιώνουν μόνοι τους την κατάθλιψη. Δεν γνωρίζονται αν και ζουν πολύ κοντά. ¨όμως αν το θέλει η τύχη μπορεί και να γνωριστούν, κάτι που θα αλλάξει τις ζωές τους. Ρομαντική κομεντί με θέμα την αποξένωση των ανθρώπων στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις.

ΝΕΝΤ ΚΕΛΙ Ο Νο 1 ΚΑΤΑΖΗΤΟΥΜΕΝΟΣ
TRUE HISTORY OF THE KELLY GANG
Σκηνοθεσία: Τζάστιν Κέρτζελ
Πρωταγωνιστούν: Τζορτζ Μακέι, Έσι Ντέιβις, Νίκολας Χουλτ, Τσάρλι Χάναμ, Ράσελ Κρόου

Οι Άγγλοι διοικούν με πυγμή την Αυστραλία. Στο κακοτράχαλο τοπίο της αυστραλιανής όμως, ο Νεντ Κέλι και η συμμορία του αναστατώνουν τις αρχές που δυσκολεύονται να τους συλλάβουν. Βρισκόμαστε στη δεκαετία 1870, ο Τεντ Κέλι, γόνος Ιρλανδών ανταρτών, αποφασίζει να αντιταχτεί στους Άγγλους. Έτσι δημιουργεί μια συμμορία η οποία αναστατώνει την ενδοχώρα, θέλοντας να μιμηθεί τους προγόνους του οι οποίοι σκόρπιζαν τον τρόμο στους Άγγλους.

Μεγαλωμένος από τον διαβόητο ληστή Χάρι Πάουερ, ο Κέλι από μικρός μπήκε στα κόλπα. Έτσι μετά από την άδικη σύλληψη της μητέρας του, στρατολογεί μια ομάδα αγριεμένων ληστών και οργανώνει μια επίθεση η οποία έμεινε στην ιστορία της χώρας καθώς όμοιά της δεν είχε ξαναδεί ο τόπος.

Η ταινία είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του Πίτερ Κάρεϊ, ο οποίος αφηγείται τη ζωή του λήσταρχου Νεντ Κέλι και της συμμορίας του, φαινομενικά γραμμένη από τη φανταστική του κόρη, Κέλι.

ΟΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ
LES TRADUCTEURS
Σκηνοθεσία: Ρεγκί Ρουανσάρντ
Πρωταγωνιστούν: Λαμπέρ Γουίλσον, Όλγα Κιριλένκο, Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, Σίντσε Μπάμπετ Κνούντσεν, Εντουάρντο Νοριέγκα, Άλεξ Λόδερ, Μανώλης Μαυροματάκης

Εννέα άνθρωποι διαφορετικών εθνοτήτων, εννέα μεταφραστές, μεταφέρονται σε μια απομονωμένη, πολυτελή έπαυλη. Οι εννέα αυτοί άνθρωποι έχουν επιστρατευτεί για να μεταφράσουν, ο καθένας στη γλώσσα του, τον τελευταίο τόμο μια μεγάλης επιτυχίας της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Πρέπει να τηρηθεί απόλυτη μυστικότητα, να μη διαρρεύσει τίποτε για την υπόθεση του βιβλίου, ώστε να κυκλοφορήσει ταυτόχρονα σε όλε τις γλώσσες. Κι όμως, ανάμεσά τους υπάρχει κάποιος ο οποίος διαρρέει την πληροφορία. Έτσι εμφανίζονται στο διαδίκτυο οι δέκα πρώτες σελίδες και ένας μυστηριώδης χάκερ απειλεί να αποκαλύψει τα πάντα εκτός εάν…

Εκτός εάν του δοθεί ένα αστρονομικό χρηματικό ποσό!

Πως όμως διέρρευσε το μυστικό; Ποιος είναι αυτός που έδωσε τις πληροφορίες; Πως κατάφερε να “σπάσει” τα πρωτοφανή μέτρα ασφαλείας;

Εξαιρετικό θρίλερ μυστηρίου, γεμάτο ανατροπές, αγωνία και πολλαπλασιαζόμενα αινίγματα. Κλειστοφοβικό, μυστηριώδες, σαγηνευτικό. Ανάμεσα στους πρωταγωνιστές είναι και ο Μανόλης Μαυροματ;aκης, στο ρόλο του Έλληνα μεταφραστή.

ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΛΑΟΥΑ
RENDEZ-VOUS CHEZ LEA MALAWAS
Σκηνοθεσία: Τζέιμς Χουτ
Πρωταγωνιστούν: Κριστιάν Κλαβιέ, Σιλβί Τεστίντ

Διασκεδαστική κωμωδία με πρωταγωνιστές έναν παρουσιαστή ειδήσεων, μια ηθοποιό και έναν ποδοσφαιριστή. Η ετερόκλητη αυτή ομάδα ταξιδεύουν με σκοπό να συναντήσουν και να γνωρίσουν τους Μαλάουα, μια φυλή που ζει απομονωμένη.

Η ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ
LE MEPRIS
Σκηνοθεσία: Ζαν Λικ Γκοντάρ
Πρωταγωνιστούν: Μπριζίτ Μπαρντό, Μισέλ Πικολί, Τζακ Πάλανς, Φριτς Λανγκ, Ζαν Λικ Γκοντάρ, Ραούλ Κουτάρ, Τζόρτζια Μολ

Ο Αμερικανός παραγωγός Τζέρεμι Πρόκος προσλαμβάνει τον γνωστό Αυστριακό σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ, ο οποίος Λανγκ υποδύεται τον εαυτό του στην ταινία, προκειμένου να μεταφέρει στον κινηματογράφο την Οδύσσεια του Ομήρου. Δυσαρεστημένος με την «καλλιτεχνική» προσέγγιση που ακολουθεί ο σκηνοθέτης, προσλαμβάνει τον Πολ Ζαβάλ, συγγραφέα αστυνομικών ιστοριών και θεατρικών έργων, για να επεξεργαστεί το σενάριο. Η σύγκρουση μεταξύ καλλιτεχνικής έκφρασης και εμπορικής απήχησης ακολουθεί μια παράλληλη πορεία με την προοδευτική αποξένωση του Πολ από τη σύζυγο του Καμίλ η οποία φαίνεται να ξεκινά από τη στιγμή που ο Πολ αφήνει την Καμίλ μόνη με τον εκατομμυριούχο παραγωγό.

Αριστουργηματική ταινία που γύρισε ο Γκοντάρ το 1963, βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Αλμπέρτο Μοράβια.

ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΤΡΕΛΟΙ ΤΡΕΛΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
THE PRODUCERS
Σκηνοθεσία: Μελ Μπρουκς
Πρωταγωνιστούν: Τζιν Γουάιλντερ, Ζίρο Μοστέλ, Κένεθ Μαρς, Αντρέας Βουτσινάς, Ντικ Σον

Ένας ξεπεσμένος παραγωγός του Μπρόνγουεϊ κι ένας δειλός λογιστής σκαρφίζονται την θεατρική κομπίνα του αιώνα, ανεβάζοντας ένα έργο το οποίο ελπίζουν να αποτύχει τόσο θριαμβευτικά που θα «κατεβεί» αμέσως μετά την πρεμιέρα του! Έτσι, ανακαλύπτουν το μιούζικαλ… “Άνοιξη για τον Χίτλερ”.

Η ταινία που γύρισε το 1967 ο Μελ Μπρούκς κέρδισε το Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου.

Πρόκειται για μια κωμωδία που πήρε μυθικές διαστάσεις στο πέρασμα του χρόνου, και η οποία συγκαταλέγεται στη δεκάδα των καλύτερων ταινιών του είδους και μια από τις καλύτερες κωμωδίες όλων των εποχών.

 




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο