ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | Πέμπτη, 02 Ιουλίου 2020

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Το τελευταίο ταξίδι


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Το τελευταίο ταξίδι

Κριτική- παρουσίαση: Στράτος Κερσανίδης- Μετά από τρία ταξίδια στη Βόρεια Αγγλία, την Ιταλία και την Ισπανία, αυτή τη φορά ο Μάικλ Γουϊντερμπότομ, μας προτείνει ένα «Ταξίδι στην Ελλάδα». Με οδηγό το χιούμορ και τους δύο εξαιρετικούς πρωταγωνιστές του, ο βρετανός σκηνοθέτης οδηγεί του θεατές σε ένα συναρπαστικό ταξίδι στον πολιτισμό και τη γαστρονομία της χώρας μας, έχοντας ως οδηγό τον Οδυσσέα.


Επίσης η Μάριελ Χέλερ, με τη συγκινητική ταινία «Ένας υπέροχος γείτονας», μας συστήνει τον κύριο Ρότζερς, τον άνθρωπο ο οποίος γοήτευσε επί 30 και πλέον χρόνια το αμερικανικό τηλεοπτικό κοινό με την λαοφιλή παιδική του ακπομπή.

Ο Ντάνι ντε λα Ορντέρν, με την κωμωδία «Μέχρι ο γάμος να μας μεθύσει», αφηγείται μια μπερδεμένη ερωτική ιστορία όπου συγκρούονται ο έρωτας με τη φιλία.

Τέλος, έχουμε ακόμη μία μεγάλη επανέκδοση. Πρόκειται για το αριστουργηματικό νουάρ, του Ρομάν Πολάνσκι, «Τσάιναταουν», το οποίο γυρίστηκε το 1974.

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
THE TRIP TO GREECE
Σκηνοθεσία: Μάικλ Γουιντερμπότομ
Πρωταγωνιστούν: Στιβ Κούγκαν, Ρομπ Μπράιντον, Τζάστιν Έντουαρντς

Το πρώτο «Ταξίδι», το οποίο πραγματοποιήθηκε πριν από δέκα χρόνια, ήταν στη Βόρεια Αγγλία. Φαίνεται όμως πως η ιδέα είχε κι άλλες εκδοχές κι έτσι ο Γουϊντερμπότομ, έστειλε τους δύο φίλους για ένα «Ταξίδι στην Ιταλία» το 2014 και για ένα ακόμη «Ταξίδι στην Ισπανία» το 2017 για να καταλήξουν στο τελευταίο –μέχρι στιγμής- «Ταξίδι στην Ελλάδα» (Trip to Greece).

Η ιδέα είναι η ίδια. Δηλαδή μια γνωριμία με το φαγητό, το πολιτισμό και τις ιδιαιτερότητες της κάθε χώρας και των ανθρώπων. Κι όλα αυτά μέσα από πανέξυπνους και πολύ αστείους διαλόγους με το φλεγματικό βρετανικό χιούμορ να κυριαρχεί. Υπό τη σκηνοθετική δε, καθοδήγηση του Μάικλ Γουϊντερμπότομ, έχουμε ένα απολαυστικό αποτέλεσμα.

Στην ταινία, ο σκηνοθέτης επέλεξε, οι δύο πρωταγωνιστές του, να κάνουν τη διαδρομή του Οδυσσέα. Έτσι έχοντας αυτό ως οδηγό ο Στιβ και ο Ρομπ, ξεκινούν από την αρχαία Τροία και κατευθύνονται προς την Ελλάδα, βαδίζοντας στα βήματα του ομηρικού ήρωα. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού εξερευνούν με δέος τον ελληνικό πολιτισμό, την ιστορία, και επισκέπτονται μέρη όπως οι Δελφοί, η Αθήνα, η Επίδαυρος, η Ύδρα, το Σπήλαιο του Διρού, η Πύλος, τα Στάγιρα, η Χαλκιδική κ.ά.). Παράλληλα δοκιμάζουν μερικά από τα καλύτερα πιάτα της ελληνικής κουζίνας, συναντιούνται με την ελληνική μουσική και αισθάνονται ελεύθεροι να σχολιάσουν ό,τι όμορφο ή ό,τι ιδιαίτερο βλέπουν.

Για την επιλογή της Ελλάδας ως τόπο του τελευταίου αυτού ταξιδιού, ο Μάικλ Γουϊντερμπότομ, σε συνέντευξή του, λέει:

«Όταν άρχισα να σκέφτομαι να κάνω κι αυτό το Ταξίδι, η ιδέα ήταν πως
αυτό θα ήταν το τελευταίο, κι η Ελλάδα κάθε φορά έμοιαζε να είναι ο
πιθανότερος προορισμός. Για μια στιγμή σκέφτηκα να πήγαινα ίσως στη
Σκανδιναβία – σ’ ένα μέρος σκοτεινό και κρύο – αλλά στην Ελλάδα
συνειδητοποίησα ότι θα είχαμε τη φυσική διαδρομή του Οδυσσέα, που
προσπαθεί να πάει από την Τροία στην Ιθάκη, να επιστρέψει στο σπίτι του.
Εκτός του ότι είναι ένα ωραίο μέρος για να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε θέματα
για τις συζητήσεις του Στιβ και του Ρομπ, μας άρεσε η ιδέα ότι κάποιος
επιστρέφει στο σπίτι, ενώ έχει μείνει μακριά για πολύ καιρό. Στην Οδύσσεια,
ο γιος του Οδυσσέα τον αναζητά, οπότε η ιστορία διασταυρώνεται μεταξύ του
Οδυσσέα που προσπαθεί να επιστρέψει και του γιου του που τον ψάχνει.
Προφανώς, είχαμε τον γιο του Στιβ και σε προηγούμενο Ταξίδι, οπότε μου
φάνηκε ότι αυτή η αίσθηση της επιστροφής στην οικογένεια, της επιστροφής
στο σπίτι, θα ήταν ένα χρήσιμο σημείο αναφοράς και για αυτό το τελευταίο
Ταξίδι».

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης, λέει: «Είχα βασικές γνώσεις για την Οδύσσεια και την Ιλιάδα και μια πολύ αόριστη ιδέα περί ελληνικής μυθολογίας. Όμως ήξερα ότι θα υπήρχαν πολλά θέματα για τα οποία θα μπορούσαμε να μιλήσουμε στην Ελλάδα, δεδομένου ότι είναι η πατρίδα της αφήγησης, είναι η πατρίδα του δράματος, της
κωμωδίας και της τραγωδίας, είναι η πατρίδα της δημοκρατίας και ούτω καθεξής. Προφανώς θα υπήρχαν πολλά πράγματα που θα μπορούσαμε να
χρησιμοποιήσουμε με αυτόν τον τρόπο. Είναι κι αυτό μέρος της διασκέδασης, ότι μόλις αρχίσεις να σκέφτεσαι “ΟΚ, αυτός ο τόπος θα μπορούσε να είναι ο προορισμός του Ταξιδιού”, τότε ξεκινάς να μελετάς αυτόν τον τόπο, είναι κάτι που αρχίζει να σε γοητεύει».

Οι ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών είναι πράγματι απολαυστικές. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην ελευθερία αυτοσχεδιασμών που τους έδωσε ο σκηνοθέτης, κρατώντας όμως πάντοτε τα ηνία ώστε να οδηγηθεί στο αποτέλεσμα που ήθελε.

«Για να είμαι ειλικρινής, είναι ελεύθεροι να κάνουν ό,τι θέλουν. Προφανώς, είναι
ελεύθεροι να προσθέσουν και να εφεύρουν οτιδήποτε, αλλά υπάρχουν
στιγμές που μπορεί να είναι λίγο προσεκτικοί. Ειδικά ο Ρομπ. Υπάρχουν
ορισμένοι τομείς με τους οποίους ο Ρομπ δεν είναι ιδιαίτερα άνετος. Ανησυχεί
για την αλληλοεπικάλυψη του πραγματικού και του επινοημένου κόσμου», λέει ο Γουϊντερμπότομ.

Μια εξαιρετικά διασκεδαστική ταινία, από έναν γνωστό και πολύ καλό σκηνοθέτη η οποία μας δίνει την ευκαιρία να δούμε πως βλέπουν οι ξένοι τη χώρα μας.

ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΓΕΙΤΟΝΑΣ
A BEAUTIFUL DAY IN THE NEIGHBORHOOD
Σκηνοθεσία: Μάριελ Χέλερ
Πρωταγωνιστούν: Τομ Χανκς, Μάθιου Ρις, Κρις Κούπερ, Σούζαν Κελέτσι Γουότσον, Γουέντι Μακένα, Τάμι Μπλάνσαρντ

Ο κύριος Ρότζερς, κατά κόσμον Φρεντ Ρότζερς, από το 1968 ως το 2001, παρουσίαζε στην αμερικανική τηλεόραση το μακροβιότερο και πολύ αγαπημένο παιδικό πρόγραμμα “Μια όμορφη μέρα στη γειτονιά”. Για περισσότερα από 30 χρόνια, ο Ρότζερς είχε γοητεύσει εκατομμύρια παιδιά αλλά και μεγάλους. Η υπόθεση της ταινίας έχει να κάνει με τη σχέση που ανέπτυξε ένας δημοσιογράφος με τον Ρότζερς όταν ανέλαβε να του πάρει μία συνέντευξη. Όταν ο Λόιντ Βογκελ αναλαμβάνει να γράψει έναν άρθρο για τον δημοφιλή παρουσιαστή παιδικών προγραμμάτων ο οποίος έχει γαλουχήσει γενιές και γενιές Αμερικανών, ο κυνικός δημοσιογράφος δεν νιώθει κανέναν ενθουσιασμό. Σταδιακά, όμως, ξεπερνά τις επιφυλάξεις του, καθώς αυτή η γνωριμία τον αφοπλίζει και τον φέρνει σε επαφή με ένα ξεχασμένο, πιο αγνό, κομμάτι του εαυτού του, αλλάζοντας την οπτική του απέναντι στη ζωή.

Για την ιστορία αναφέρουμε πως ο Φρεντ Ρότζερς γεννήθηκε το 1928 και πέθανε το 2003.

ΜΕΧΡΙ Ο ΓΑΜΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΜΕΘΥΣΕΙ
HASTA QHE LA BODA NOS SEPARE
Σκηνοθεσία: Ντάνι ντε λα Ορντέν
Πρωταγωνιστούν: Μπελέν Κουέστα, Άλεξ Γκαρσία, Σίλβια Αλόνσο

Η 30χρονη Μαρίνα είναι επαγγελματίας, και μάλιστα πολύ επιτυχημένη, διοργανώτρια γάμων. Η ίδια όμως αν και ζει από αυτό δεν σκέφτεται καθόλου να παντρευτεί, αντίθετα της αρέσει να απολαμβάνει τη ζωή χωρίς δεσμεύσεις. Όταν όμως θα βρεθεί ερωτευμένη με τον Κάρλος θα αρχίσει να αναθεωρεί τις απόψεις της. Μόνο που υπάρχει ένα μεγάλο, ή μάλλον δύο μεγάλα, προβλήματα. Το π΄ρωτο είναι πως ο αγαπημένος της Κάρκος ετοιμάζεται να παντρευτεί και το δεύτερο πως η υποψήφια νύφη είναι η Αλέξια, παιδική φίλη της Μαρίνα!

Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης: «είναι μια ρομαντική κωμωδία που χρησιμοποιεί μεγάλες δόσεις χιούμορ και ρομαντισμού ώστε να μιλήσει για την κρίση των 30, για την ηλικία δηλαδή που πρέπει κανείς να αποφασίσει αν θα ζήσει μια παρατεταμένη νεανική ζωή ή θα δημιουργήσει το δικό του δρόμο. Όταν η Μαρίνα και ο Κάρλος ερωτεύονται παράφορα, αναγκάζονται και οι δυο να αντιμετωπίσουν τους φόβους τους. Από τη μια, η Μαρίνα θα πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να ρισκάρει και να ανοίξει την καρδιά της σε κάποιον για πρώτη φορά, και από την άλλη, ο Κάρλος θα χρειαστεί να αποφασίσει ανάμεσα σε μια σταθερή και άνετη ζωή στο πλευρό της μέλλουσας γυναίκας του, Αλέξια, ή να είναι ειλικρινής με τα συναισθήματα του και να δραπετεύσει με τη Μαρίνα. Μέσα από αυτούς τους δυο “δειλούς”, η ταινία μας προσφέρει μια διασκεδαστική οπτική στον τρόπο που οι φόβοι μας γίνονται η συνθήκη μέσα στην οποία ζούμε και πώς αργά ή γρήγορα πάντα καταλήγουν να βγάζουν τον χειρότερο μας εαυτό. Όμως, όταν έχεις να αντιμετωπίσεις τον εαυτό σου, όλα επιτρέπονται».

ΤΣΑΪΝΑΤΑΟΥΝ
CHINATOWN
Σκηνοθεσία: Ρόμαν Πολάνσκι
Πρωταγωνιστούν: Τζακ Νίκολσον, Φέι Ντάναγουεϊ, Τζον Χιούστον

Ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ αναλαμβάνει να διαλευκάνει μια φαινομενικά απλή υπόθεση μοιχείας για να βρεθεί μπλεγμένος σε έναν επικίνδυνο ιστό εξαπάτησης και διαφθοράς.

Το αριστουργηματικό νουάρ που γύρισε ο Πολάνσκι το 1974, με τους Τζακ Νίκολσον, Φέι Ντάναγουέι και Τζον Χιούστον, βασισμένο στο αριστοτεχνικό σενάριο του Ρόμπερτ Τάουνι.




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο