ΕΡΓΑΣΙΑ | Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2020

Υπερδιπλάσιες σε ένα έτος οι εκκρεμείς συντάξεις, έφτασαν τις 250.000


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Υπερδιπλάσιες σε ένα έτος οι εκκρεμείς συντάξεις, έφτασαν τις 250.000

Ήδη τον Φεβρουάριο και προ πανδημίας είχαν αυξηθεί κατά 30%-35% οι εκκρεμείς συντάξεις που η κυβέρνηση Μητσοτάκη ευαγγελιζόταν ότι θα απέδιδε άμεσα ηλεκτρονικά, τον Ιούλιο φέτος έχουν πλέον υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με ένα χρόνο πριν στις 250.000 και ο υπουργός Εργασίας Γ. Βρούτσης σαν απάντηση είχε την «φιέστα» για πληροφοριακό σύστημα χωρίς... εργαζόμενους να το χειριστούν, όπως περιέγραψε ο εργατολόγος Διονύσης Τεμπονέρας μιλώντας στον 91,4 Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης και την εκπομπή «Ορθά-Κοφτά».


Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εξακολουθεί να αντιμετωπίζει με όρους επικοινωνίας πολύ σοβαρά ζητήματα, είπε ο κ. Τεμπονέρας, όπως αυτό των εκκρεμών συντάξεων στην συγκεκριμένη περίπτωση. Όπως περιέγραψε, ο υπουργός Εργασίας Γ. Βρούτσης τον Ιούλιο του 2019 παρέλαβε 108.000 εκκρεμείς συντάξεις και αυτές ήδη τον Φεβρουάριο του 2020 πριν την πανδημία είχαν αυξηθεί κατά 30%-35%, ενώ πριν λίγες ημέρες τα επίσημα στοιχεία του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής έδειξαν ότι έχουν υπερδιπλασιαστεί, στις 250.000. Και αν συνυπολογιστούν οι επικουρικές έχουν ξεπεράσει τις 300.000.

Η αύξηση ξεκινά πολύ πριν την πανδημία, υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες πολιτικές ευθύνες για αυτό, τόνισε ο κ. Τεμπονέρας, αλλά ο κ. Βρούτσης το αποδίδει στις... άδειες ειδικού σκοπού των εργαζόμενων στον ΕΦΚΑ. Είχαν ήδη εκτοξευτεί νωρίτερα, για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Το προσωπικό έχει μειωθεί δραματικά, υπάρχει έλλειψη συντονισμού και κανένας σχεδιασμός. Π.χ. στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ο χρόνος απονομής σύνταξης από 8-10 μήνες πλέον κυμαίνεται στα 2 χρόνια. Γι` αυτό και η «φιέστα» με το ψηφιακό σύστημα ΑΤΛΑΣ. Και το χρονοδιάγραμμα που παρουσιάστηκε είναι εκτός πραγματικότητας, όπως εξήγησε ο κ. Τεμπονέρας.

Η αντιμετώπιση των εκκρεμών συντάξεων δεν μπορεί να γίνει χωρίς πρόσληψη προσωπικού στα ασφαλιστικά Ταμεία. Όσο σύγχρονο και να είναι ένα ψηφιακό σύστημα, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον άνθρωπο που θα δει λάθη, ελλείψεις, θα επικοινωνήσει με τον ασφαλισμένο, θα ζητήσει συγκεκριμένα δικαιολογητικά, κ.ο.κ. Και χρειάζεται έμπειρο και εκπαιδευμένο προσωπικό, όπως επανέλαβε.




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο