ΠΕΡΙΦΕΡEΙΑ | Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2019

Β. Αϊβαλής: Πρέπει να ενταθούν οι ρυθμοί για έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Β. Αϊβαλής: Πρέπει να ενταθούν οι ρυθμοί για έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα

Την πεποίθηση ότι το υφιστάμενος σχεδιασμός για την έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα με βυτία συνεχίζεται, όμως θα πρέπει να τρέξουν οι διαδικασίες για να μην χαθεί η ευκαιρία, μετέφερε μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, Βασίλης Αϊβαλής.


Με αφορμή την τεχνική σύσκεψη που έγινε χθες υπό την προεδρία του Περιφερειάρχη Νεκτάριου Φαρμάκη, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδας επισήμανε ότι εάν τρέξουν οι διαδικασίες μπορεί η περιοχή να έχει φυσικό αέριο μέχρι το τέλος του 2023. Απαντώντας στην επιστολή του Συνδέσμου Βιομηχάνων ότι όπως σχεδιάζεται η έλευση του φυσικού αερίου θα είναι ασύμφορη για τις επιχειρήσεις, σχολίασε:

«Το ΤΕΕ με την Περιφέρεια δεν σχεδιάζει εμπλοκή με ιδιωτικές εταιρείες, αλλά σχεδιάζει δημόσια δίκτυα από τα οποία δύνανται να παροχετεύονται και οι επιχειρήσεις που βρίσκονται κατά μήκος του. Η τιμή σε δημόσια δίκτυα δεν διαμορφώνεται μεταξύ δύο ιδιωτών, αλλά καθορίζεται από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, η οποία έχει θεσπίσει μια σχεδόν ενιαία τιμή. Μιλάμε για θεσμοθετημένη σταθερή τιμή η οποία θα είναι κατά πολύ φθηνότερη του συμβατικού καυσίμου που έχουμε σήμερα».

Για τις ενστάσεις που κατατίθενται ότι ο σχεδιασμός περιλαμβάνει λίγες μόνο συνδέσεις στις πρωτεύουσες των Νομών Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας, ο κ. Αϊβαλής υποστήριξε τα εξής:

«Προφανώς και είναι λίγες οι συνδέσεις διότι από την στιγμή που ναυάγησε ο αρχικός σχεδιασμός για το λιμάνι, βγήκαμε μπροστά να βρούμε εμείς τους δυνητικούς χώρους παροχέτευσης στις τρεις πόλεις (Πάτρα, Αγρίνιο, Πύργος) και τις βρήκαμε. Μιλάμε για τρεις θέσεις στην Πάτρα και από μια στις άλλες πόλεις. Όμως άλλο να σχεδιάζεις και να κατασκευάζεις μία εγκατάσταση και άλλο τρεις. Άρα το κόστος πολύ μεγαλύτερο κι έτσι για να βγει η βιωσιμότητα πρέπει να εξομαλυνθεί από κάπου.

Τότε η ΔΕΔΑ μίκρυνε τα δίκτυα και τις παροχές της. Σε κάθε περίπτωση το δίκτυο δεν είναι αυτό που θέλουμε, είναι όμως η έναρξη. Το δίκτυο είναι ανά πάσα στιγμή επεκτάσιμο. Αυτή την στιγμή είναι η βέλτιστη λύση».

Απαντώντας στο ερώτημα κατά πόσο πλέον προλαβαίνουμε τα χρονοδιαγράμματα, έκανε λόγο για χαλαρότητα που παρατηρήθηκε λόγω των εκλογών και των αλλαγών στις διοικήσεις των εταιρειών και πρόσθεσε:

«Πρέπει να ενταθούν οι ρυθμοί γιατί το δίκτυο πρέπει να είναι ολοκληρωμένο και λειτουργικό μέχρι το 2023. Είναι κρίσιμες οι ώρες και οι στιγμές. Αυτή την στιγμή προλαβαίνουμε, όμως δεν θα προλαβαίνουμε για πολύ ακόμα. Πρέπει να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες, να κάτσουμε όλοι στο τραπέζι και να συναποφασίσουμε που θα χωροθετηθούν αυτές οι εγκαταστάσεις, για να ολοκληρωθεί η μελέτη εφαρμογής του δικτύου».

Αναφερόμενος στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό για την έλευση του φυσικού αερίου μέσω αγωγού ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας υπογράμμισε:  

«Όλοι μας ζητάγαμε αγωγό φυσικού αερίου όμως με δεδομένο ότι η ΔΕΗ δεν θα κάνει τη νέα της παραγωγική μονάδα στην περιοχή αλλά στην Μεγαλόπολη, και με δεδομένο ότι ήταν ο μεγαλύτερος πελάτης που εξασφάλιζε την βιωσιμότητα, το 2010 μας είπαν ότι έτσι δεν είναι βιώσιμος ο αγωγός. Μετά την συνάντηση του Περιφερειάρχη με τον κ. Χατζηδάκη ο Περιφερειάρχης μας μεταβίβασε την απόφαση να επικαιροποιήσουμε την μελέτη και αν προκύψει βιωσιμότητα, με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, να εξεταστεί εκ νέου η έλευση του αγωγού. Αυτό όμως δεν μπορεί να είναι ανασταλτικό για την άλλη διαδικασία».

Τέλος ερωτηθείς για την στασιμότητα που παρατηρείται στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Πύργου ο κ. Αίβαλης σημείωσε μεταξύ άλλων:  

«Το ΤΕΕ έχει πάρει σαφή θέση. Παρόλα τα λάθη που έχουν γίνει με την αποκοπή του έργου από την παραχώρηση, την κατάτμηση σε πολλά κομμάτια και όσα συμβαίνουν σήμερα με τους εργολάβους να μην πληρώνονται… το έργο έπρεπε να συνεχίσει έτσι όπως εντέλει πέρασε και θα ολοκληρωνόταν. Είναι εύκολο έργο, θεωρούμε ότι το έργο θα είχε μπει σε σωστό δρόμο και υλοποιούνταν».  




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο