ΠΕΡΙΦΕΡEΙΑ | Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2019

Γ. Τσιωνάς: Δεν υπάρχει συνεκτική λογική της κυβέρνησης για τις συγκοινωνίες


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Γ. Τσιωνάς: Δεν υπάρχει συνεκτική λογική της κυβέρνησης για τις συγκοινωνίες

Για την προσπάθεια των τελευταίων ετών να αλλάξει το τοπίο στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης μίλησε στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης 91,4 και την εκπομπή Κάτι παίζει στο Κόκκινο ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), Γιάννης Τσιωνάς.


Όπως είπε ο κ. Τσιωνάς με την ίδρυση του ΟΣΕΘ έγινε μια προσπάθεια «να αλλάξει το τοπίο στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης με την ύπαρξη ενός σχεδιαστικού-επιτελικού φορέα». Παράλληλα επιχειρήθηκε να στηθεί και να οργανωθεί αυτός ο φορέας, μια προσπάθεια που όπως είπε, «δεν φαίνεται προς τα έξω».

Επίσης έγινε προσπάθεια ο ΟΣΕΘ να παρέμβει στο κομμάτι της αντιμετώπισης της κρίσης των αστικών συγκοινωνιών καθώς και στον σχεδιασμό για το τι έπεται, «όταν θα περάσουμε σε μια ομαλότητα και στις πολυμεσικές μεταφορές στη Θεσσαλονίκη». «Είχαμε αρκετές δυσκολίες, κάποια πράγματα τα πετύχαμε, κάποια άλλα θα τα συνεχίσει το νέο διοικητικό συμβούλιο» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Κληθείς να σχολιάσει την πρόσφατη τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που κατήργησε την πρόβλεψη ίδρυσης του νέου φορέα συγκοινωνιών με την επωνυμία Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ) και την αντικατάσταση του ΟΑΣΘ από αυτόν, ο κ. Τσιωνάς δήλωσε πως «αν είχε ιδρυθεί ενδεχομένως θα μπορούσε να δώσει πιο γρήγορα λύση στα προβλήματα», ενώ «εάν δεν ιδρυθεί κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να πάει σε διαγωνιστικές διαδικασίες που με βάση την εμπειρία διαρκούν τρία χρόνια. Άρα θέλουμε μεγαλύτερο διάστημα για να δοθεί κάποια λύση».

Παράλληλα σε σχέση με τις αρμοδιότητες που πέρασαν από τον ΟΣΕΘ στο υπουργείο ο κ. Τσιωνάς τόνισε πως «πέρασαν αρμοδιότητες στο υπουργείο με εισηγητή τον ΟΣΕΘ, ενώ ήταν αποφασιστικό όργανο, έχουμε το παράδοξο να μπορεί να κάνεις συμβάσεις ανάθεσης έργου και να μην μπορεί να  σχεδιάσει αυτό το έργο, ενώ η τοπική γνώση βρίσκεται εδώ και όχι στην Αθήνα. Νομίζω ότι θα δυσκολέψει την κατάσταση».

Αναφορικά με τα προβλήματα στις συγκοινωνίες της πόλης ο κ. Τσιωνάς εκτίμησε πως «η έλλειψη του στόλου ξεκίνησε από το 2010, αυτό που βιώνει σήμερα η Θεσσαλονίκη είναι συνέπεια μιας δεκαετούς απαξίωσης του στόλου των λεωφορείων του ΟΑΣΘ».

Σε σχέση με το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης ο ΟΣΕΘ έχει ήδη ξεκινήσει την εκπόνηση στρατηγικής μελέτης. Ο κ. Τσιωνάς εξέφρασε την ελπίδα η νέα διοίκηση του Οργανισμού να την ολοκληρώσει.

«Ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιών πρέπει να διασφαλιστεί με την ενίσχυση του ΟΣΕΘ, ο οποίος μπορεί να διασφαλίζει τους όρους παροχής του μεταφορικού έργου σε εναρμόνιση με τον ευρωπαϊκό κανονισμό» δήλωσε στη συνέχεια, ενώ τόνισε πως «μετά την κατάργηση της ΑΣΥΘ δεν έχω αντιληφθεί να έχει αντικατασταθεί αυτό από κάποια συνεκτική λογική που να έχει ανακοινωθεί και μας εξηγεί και το πώς πάνε τα πράγματα».

Σε σχέση με τις καθυστερήσεις ολοκλήρωσης των εργασιών του μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Τσιωνάς εκτίμησε πως «εφόσον ανατρέπονται οι χρόνοι με τους οποίους περιμέναμε να λειτουργήσει το μετρό νομίζω ότι παρατείνεται και η περίοδος στην οποία πρέπει να διευθετηθούν τα άμεσα προβλήματα». «Παρατείνεται μια περίοδος δυσκολίας στην παροχή του συγκοινωνιακού έργου», συμπλήρωσε.




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο