ΠΕΡΙΦΕΡEΙΑ | Σάββατο, 28 Μαρτίου 2020

Ταφόπλακα στην κατασκευή της Πατρών- Πύργου εν μέσω κορονοϊού από τη ΝΔ


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Ταφόπλακα στην κατασκευή της Πατρών- Πύργου εν μέσω κορονοϊού από τη ΝΔ

Εν μέσω της πρωτοφανούς κρίσης του κορωνοΐου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής προχώρησε στη διάλυση όλων των υπογεγραμμένων εργολαβιών, που είχαν αναλάβει η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου, με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας και Αχαίας να τονίζουν ότι η κυβέρνηση της ΝΔ βάζει ταφόπλακα στον αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργος, εν μέσω κορονοϊού.


Οι σχετικές αποφάσεις έχουν αναρτηθεί από το βράδυ της Παρασκευής στο Διαύγεια. Με αυτή του την ενέργεια επικυρώνει την προ μηνών απόφασή του για διάλυση τις εργολαβικές συμβάσεις και πλέον οι εργολάβοι θα πρέπει να αδειάσουν τα εργοτάξια και δεν θα μπορέσουν να συνεχίσουν το έργο. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τους τελευταίους 10 μήνες η κατασκεύη της Πατρών-Πύργου προχωρούσε κανονικά από τους 5 εργολάβους και η πρόοδος των εργασιών είχε φτάσει στο 30%. Μάλιστα τόνιζαν ότι θα παρέδιδαν τα τμήματα ένα χρόνο νωρίτερα, από ότι προέβλεπε η σύμβαση, που είχαν υπογράψει.Τώρα παύει κάθε εργασία, αφού ο κ. Καραμανλής, όπως φαίνεται δεν ήθελε να ξεμπλοκάρει τις δυο προβληματικές εργολαβίες (Καλογρίτσα) και να τις δώσει στον επόμενο μειοδότη, αλλά επέλεξε να παραχωρήσει το έργο στην Ολύμπια Οδό, στον αρχικό παραχωρησιούχο. Βεβαίως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το 2014, η τότε κυβέρνηση ΝΔ ΠΑΣΟΚ, είχε απεντάξει το έργο και τώρα το δίνει στην ίδια εταιρεία. Στις 20 Ιανουαρίου ο κ. Καραμανλής δήλωνε χαρακτηριστικά ότι απαλλάσσεται το δημόσιο από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης έως το 2040, χωρίς να λέει ξεκάθαρα ότι αυτό σημαίνει κατασκευή σταθμών διοδίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του “Κόκκινου Πάτρας” κάποιοι εργολάβοι λένε ότι θα πάρουν την αποζήμιωση και θα αποχωρήσουν, ενώ ερωτηματικό παραμένει τι θα πράξει ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, αν δηλαδή θα προσφύγει στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια ή θα αποζημιωθεί. Αν συμβεί το πρώτο, τότε το έργο μπλοκάρεται μέχρι να τελεσιδηκήσει η απόφαση.

Βεβαίως υπάρχουν και κάποια ερώτηματα, που είναι αναπάντητα προς το παρόν. Ο υπουργός υποδομών έλαβε απάντηση από την Ευρωπαική Επιτροπή ότι συμφωνεί στην παραχώρηση του έργου στην Ολύμπια οδό; Διαφορετικά πως διαλύει τις εργολαβίες; Πράττει μονομερώς χωρίς την έγκριση της Ευρώπης, στην οποία στράφηκε μόλις ανέλαβε υπουργός; Εν τω μεταξύ θα πρέπει να θυμίσουμε, ότι η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Σπίρτζης χρειάστηκε να περιμένουν 18 μήνες για να λάβουν την έγκριση της ευρώπης και τη χρηματόδοτηση για να ξεκινήσει το έργο, τον Μάιο του 2019.

Για το θέμα ανακοίνωση εξέδωσαν και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αχαίας και Ηλείας, Σία Αναγνωστοπούλου, Κώστας Μάρκου, Διονύσης Καλαματιανός, οι οποίοι μεταξύ άλλων τονίζουν, ότι η κυβέρνηση της ΝΔ βάζει ταφόπλακα και στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, εν μέσω κορονοϊού.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση:

«Στην αναμπουμπούλα, ο λύκος χαίρεται», λέει ο σοφός λαός και ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής βρήκε την ιδανική συγκυρία για να βάλει την ταφόπλακα, στο τόσο ζωτικής σημασίας για την Δυτική Ελλάδα και τα νησιά του Ιονίου, υπό κατασκευή έργο του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος».Τις δύσκολες αυτές ώρες που η Χώρα μας δοκιμάζεται από την πρωτοφανή υγειονομική κρίση του κορονοϊού, ο κ. Καραμανλής, με την απόλυτη κάλυψη της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αντί να ασχολείται με την αντιμετώπιση των συνεπειών της έκτακτης κατάστασης που βρισκόμαστε -για παράδειγμα, αντί να εργαστεί, ως όφειλε, ώστε να επιστρέψουν οι εγκλωβισμένοι για 3 μέρες συμπολίτες μας σε αεροδρόμιο του Λονδίνου- βρίσκει την ευκαιρία να καταστρέψει άλλο ένα αναπτυξιακό έργο, όσο η προσοχή του κόσμου είναι στραμμένη αλλού. Αποφάσισε τη διάλυση όλων των εργολαβικών συμβάσεων του αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα – Πύργος».

Ο εν λόγο αυτοκινητόδρομος αποτελεί ένα δρόμο καρμανιόλα, με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και χωρίς προστατευτικά κιγκλιδώματα. Αποτελεί τον βασικό οδικό άξονα που συνδέει την Αχαΐα και την Ηλεία, με εκατοντάδες οχήματα να το διασχίζουν καθημερινά, με εκατοντάδες δυστυχήματα, ανάπηρους και νεκρούς. Και όμως, η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, που κατάφερε να ξεκινήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, με χρόνο υλοποίησης το 2023, βρήκε ανάχωμα στις διαθέσεις και τους σκοπούς του κ. Καραμανλή. Παρά την έντονη αντίδραση των τοπικών κοινωνιών, της τοπικής αυτοδιοίκησης και των τοπικών φορέων, παρά τις επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις που έχουν κατατεθεί στη Βουλή από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ζητώντας εξηγήσεις για τα σχέδια του Υπουργού ως προς την κατάργηση των υπό κατασκευή εργολαβιών, ο κος Καραμανλής εμμένει να απαντάει με αοριστίες, χωρίς να μπορεί να παρουσιάσει επίσημα ούτε το χρονοδιάγραμμα, ούτε την κοστολόγηση του έργου, ούτε τις οικονομικές επιπτώσεις από αυτή του την επιλογή.
Χωρίς να έχουν απαντήσει οι αρμόδιες Ευρωπαϊκές Επιτροπές για το αν εγκρίνουν την πρόθεσή του τωρινού Υπουργού να αναθέσει το έργο στην κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός», πριν η Ευρώπη αποφανθεί για το αν εγκρίνει ή όχι τη χρηματοδότηση αυτών των σχεδίων του, πριν λάβει γραπτή αποδοχή της κατασκευής του έργου από την ανωτέρω κοινοπραξία ή έστω επίσημη τοποθέτηση των εκπροσώπων της, ο Υπουργός Υποδομών σπεύδει και διαλύει ένα εγκεκριμένο, χρηματοδοτημένο και κατασκευαζόμενο Ευρωπαϊκό έργο.

Ο Υπουργός είναι προφανές ότι μας εμπαίζει. Αδιαφορεί για τις έντονες αντιδράσεις του λαού της Ηλείας, της Αχαΐας, της Μεσσηνίας, της Ζακύνθου και της Κεφαλλονιάς, αδιαφορεί για τις θέσεις των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων φορέων, αδιαφορεί για τις τραγικές επιπτώσεις των επιλογών του. Αδιαφορεί για το γεγονός ότι η όποια δικαστική διεκδίκηση θα επιφέρει τεράστιες καθυστερήσεις, τη στιγμή, μάλιστα, που τουλάχιστον μια εταιρία που μέχρι εχθές κατασκεύαζε τον αυτοκινητόδρομο έχει δηλώσει ότι θα προσφύγει κατά των παράνομων αποφάσεων του Υπουργού.

Το συμφέρον του τόπου, αλλά και η κοινή λογική υπαγορεύουν μια άλλη διαχείριση, με ορθολογισμό, με ρεαλισμό, με σωφροσύνη, αν και αποδεικνύεται ότι ο κ. Καραμανλής είναι εμμονικά αδιάλλακτος στην εξυπηρέτηση του σχεδίου του. Όφειλε να συνεχίσει το έργο, να επιβλέψει με αυστηρότητα την τήρηση του χρονοδιαγράμματος κατασκευής έως το 2023, από τις εργολαβίες που εργάζονταν και να προχωρήσει την ανάθεση των εργολαβιών που απέμεναν στους επόμενους μειοδότες. Θα είχαμε ήδη κερδίσει αρκετό χρόνο, με απόλυτα διασφαλισμένες τις χρηματοδοτήσεις και χωρίς κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο, με εξασφαλισμένες θέσεις εργασίας.

Ο εμπαιγμός, όμως, του κ. Καραμανλή έχει και προεκτάσεις. Αφενός, στερεί από τους κατοίκους των 5 νομών ένα τόσο απαραίτητο έργο ζωής, παρατείνοντας την ύπαρξη ενός δρόμου – σφαγείου, ο οποίος αν ποτέ γίνει κανονικός αυτοκινητόδρομος, θα έχει κόστος λόγω των διοδίων, που θα «καρπώνεται» η εργολαβική κοινοπραξία. Αφετέρου ζημιώνει τον κρατικό προϋπολογισμό, που καλείται, σε τόσο δύσκολες συνθήκες, να αποζημιώσει τους εργολάβους με αρκετά εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα μπορούσαν να διατεθούν στην ενίσχυση της κοινωνίας και της οικονομίας. Ο κ. Καραμανλής δυστυχώς με την απόφασή του αυτή καταδικάζει ολόκληρη την περιοχή στην υπανάπτυξη και σε συνδυασμό με τις δραματικές συνέπειες που προκύπτουν από την πανδημία του κορονοϊού, τη θέτει στο περιθώριο.

Δυστυχώς, η καταστροφική πρακτική της ΝΔ βρίσκει πολλές ευκαιρίες να εκφραστεί και να δράσει εις βάρος της κοινωνίας. Εν προκειμένω, καταργεί την άμεση ολοκλήρωση ενός αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και προστατευτική νησίδα στη μέση, χωρίς διόδια και χωρίς επιπλέον κόστη. Για 8 μήνες καθυστερούσε την ομαλή εξέλιξη του έργου. Για χρόνια η περιοχή θα καταβάλλει βαρύ φόρο αίματος. Η ευθύνη βαραίνει τον Υπουργό και την Κυβέρνηση της ΝΔ».




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο