ΠΕΡΙΦΕΡEΙΑ | Τρίτη, 14 Απριλίου 2020

Φ. Βασιλακόπουλος: Η τηλεκπαίδευση στήθηκε από εκπαιδευτικούς και όχι από το Υπ. Παιδείας


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Φ. Βασιλακόπουλος: Η τηλεκπαίδευση στήθηκε από εκπαιδευτικούς και όχι από το Υπ. Παιδείας

«Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7» μίλησε ο γραμματέας της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας, Φώτης Βασιλακόπουλος για την τηλεκπαίδευση και ανέφερε ότι «οι εκπαιδευτικοί ασχολήθηκαν, προσπάθησαν, δούλεψαν όλα αυτά, για να μπορέσει να στηριχθεί, σε ένα βαθμό, ένα εγχείρημα, αίολο».


Ένας μήνας συμπληρώθηκε από την εφαρμογή του προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με περίπου 4,8 εκατομμύρια συμμετοχές μαθητών αθροιστικά σε ψηφιακές τάξεις και περίπου 644.000 συμμετοχές μαθητών σε ψηφιακές τάξεις καθημερινά.

«Μπορεί να έχω μια εικονική τάξη στο e-class και να μην έχω βάλει ποτέ κανένα μάθημα, μπορεί να μετρά ότι εγώ κάνω μάθημα, αλλά να μην έχω καθόλου μαθητές μέσα ή να έχω 5 από τους 20. Αυτό, που ονομάζουμε τηλεκπαίδευση έχει πολλά προβλήματα, όσον αφορά τον εξοπλισμό, που έχει ο κόσμος, οι μαθητές αν έχουν ίντερνετ, το πρόβλημα είναι στην προσβασιμότητα και στην καθολικότητα του εγχειρήματος. Το εγχείρημα αυτό στήθηκε από τους συναδέλφους της πληροφορικής, από τους διευθυντές, που το δούλεψαν, υπήρξε ένας κόσμος, που το έστησε αυτό το πράγμα, και όχι το Υπουργείο Παιδείας» ξεκαθάρισε ο κ. Βασιλακόπουλος.

Ο γραμματέας της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας τόνισε ότι αυτού τους είδους η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι προσαρμοσμένη και διαδεδομένη περισσότερο για τους ενήλικες, όπως τους φοιτητές του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, σημειώνοντας ότι αυτά τα προγράμματα έχουν μελετηθεί πριν να υλοποιηθούν, ενώ το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε «μια μορφή τηλεκπαίδευσης, που δεν έχει γίνει καμία μελέτη».

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας τις προηγούμενες ημέρες υπήρξε σύγχυση μεταξύ εκπαιδευτικών και Υπουργείου Παιδείας, καθώς είχε δοθεί οδηγία να χρησιμοποιηθούν, τα όποια ιδιωτικά τεχνολογικά εργαλεία των οικογενειών των μαθητών και εκπαιδευτικών, ενώ πριν τις διακοπές του Πάσχα τη μία ημέρα (8/4) επιμένει για γρήγορη καταγραφή αυτών των αναγκών, την επόμενη ημέρα (9/4) το Υπουργείο κάνει λόγο για καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών ή συσκευών, αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων.

Αυτή τη στιγμή οι μαθητές μέσω της πλατφόρμας κάνουν με τους δασκάλους τους και τους καθηγητές τους επαναλήψεις της διδαχθείσας ύλης. «Ήρθε εγκύκλιος από το Υπουργείο, ότι μπορούμε να προχωρήσουμε στην ύλη, αλλά σε πόσους μαθητές θα γίνει αυτό; Δεν είναι όλοι μαθητές παρόντες», ενώ πρόσθεσε ότι όλοι δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν, είτε μαθητές είτε καθηγητές, «απλά βγαίνει το Υπουργείο και λέει όλα είναι καλά, αλλά δεν είναι όλα ωραία» επισήμανε ο κ. Βασιλακόπουλος.

Η εκπαιδευτική κοινότητα υποστηρίζει ότι ανεξαρτήτως τηλεκπαίδευσης από την πρώτη στιγμή επιχείρησε μια πρώτη επαφή με τους μαθητές για να δουν πως είναι, πως βιώνουν τις επιπτώσεις του κορονοϊού. «Σαν Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας από την πρώτη στιγμή μας προβλημάτισε αυτό το πράγμα και κάναμε αυτό, που έπρεπε. Να συνομιλήσουμε με τους μαθητές μας, πέρα από το ψυχολογικό, συναισθηματικό, να τους δώσουμε την στήριξή μας, όσο μπορούμε να κάνουμε και κάποιες ασκήσεις, όποιος θέλει και όποιος μπορεί». Η Γ’ Λυκείου, σύμφωνα με τον κ. Βασιλακόπουλο, απέχει από τα εν λόγω μαθήματα της τηλεκπαίδευσης, καθώς το μυαλό τους είναι στις πανελλαδικές εξετάσεις και το χρόνο, που αυτές θα διεξαχθούν και κάτω από ποιες συνθήκες. «Πιο πολύ συμμετέχει η Α’ και η Β’ Λυκείου, έχουν την ανάγκη να βρεθούν στο εικονικό σχολείο, να δουν τους καθηγητές τους, να μιλήσουν μαζί τους. ‘Όταν εγώ έκανα το πρώτο μάθημα με κάποια παιδιά ήταν συγκινητικό μετά από τόσες ημέρες και δεν ξέρουμε πότε θα τους ξαναδούμε από κοντά».

Ερωτηθείς για το αν πιστεύει ότι θα πρέπει να λήξει η φετινή σχολική χρονιά ή από Μάιο θα έπρεπε να επιστρέψουν οι μαθητές στα θρανία, ο κ. Βασιλακόπουλος είπε ότι αυτό θα το κρίνουν οι επιστήμονες, «η εκτίμησή μου είναι ότι δύσκολα θα ξανανοίξουν τα σχολεία» λόγω συγχρωτισμού.

Για τις διαρροές ότι έρχεται στη Βουλή ένα πολυνομοσχέδιο από το Υπουργείο Παιδείας εντός των ημερών σχολίασε ότι «πρόκειται για ένα νομοσχέδιο, που θα επαναφέρει πολλά αντιδραστικά πράγματα, όπως η τράπεζα θεμάτων, η επαναφορά της βάσης του 10, αξιολογήσεις σχολείων και εκπαιδευτικών, ότι πιο αντιδραστικό μπορεί να φέρει κάποιος στον χώρο της εκπαίδευσης. Αυτό θέλει να το φέρει σε διαβούλευση την Μεγάλη Εβδομάδα, εν μέσω κορονοϊού. Είναι πολιτικά ανήθικο, αν μου επιτρέπεται η λέξη, γιατί είναι ένα νομοσχέδιο, που αφορά την κοινωνία».

 




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο