ΠΕΡΙΦΕΡEΙΑ | Πέμπτη, 07 Μαΐου 2020

Εκπαιδευτικοί Αχαΐας: Αντιεκπαιδευτικό και ταξικό το νομοσχέδιο της Παιδείας


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Εκπαιδευτικοί Αχαΐας: Αντιεκπαιδευτικό και ταξικό το νομοσχέδιο της Παιδείας

Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει και στην Αχαΐα το Νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας το οποίο φέρνει σοβαρές αλλαγές στη λειτουργία της δημόσια εκπαίδευσης στην χώρα μας.


Για το θέμα μίλησαν «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο γραμματέας της Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας, Φώτης Βασιλακόπουλος και ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Αχαΐας, Γιάννης Ζησιμόπουλος.

Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος της Α΄ΕΛΜΕ με το νομοσχέδιο μπαίνουν πολύ σοβαρά θέματα και το πιο σημαντικό η έννοια του δημόσιου σχολείου, στο οποίο επιτίθεται με πολλούς τρόπους. «Στα Δημοτικά αυξάνει τον μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα και τον πάει στα 26 παιδιά από 22 που ήταν. Στα Γυμνάσια και τα Λύκεια έχουμε αύξηση των μαθημάτων που θα δίνουν στο τέλος τα παιδιά, άρα περνάμε σε έναν εξετασιοκεντρικό σύστημα. Έχουμε επαναφορά της απολύτως αποτυχημένης «τράπεζας θεμάτων», στην οποία είχαμε αντιταχθεί. Επίσης θα μετράει ο βαθμός των τάξεων στο Λύκειο για τη διαμόρφωση του απολυτηρίου και την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Άρα θα υπάρξουν περισσότερες ανάγκες για φροντιστήρια, δίνει δηλαδή πάσες στον ιδιωτικό τομέα.

Παράλληλα βάζει όριο εισαγωγής στα Επαγγελματικά Λύκεια τα 17 χρόνια. Πολλά παιδιά τώρα δεν θα έχουν το δικαίωμα να εγγραφών, ουσιαστικά υπάρχει μια συνέχεια από εκεί που το άφησε η συγκεκριμένη κυβέρνηση το 2014, όταν είχε καταργήσει ειδικότητες στα ΕΠΑΛ. Πέραν αυτών επεκτείνουν την κατ’ επίφαση αριστεία αυξάνοντας τα Πρότυπα Σχολεία. Το Πρότυπο με τις εξετάσεις που βάζει τώρα, έχει να κάνει με το σχολείο των «αρίστων», ένα ταξικό σχολείο  που ουσιαστικά βάζει άλλα θέματα», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Βασιλακόπουλος.

Από την πλευρά του ο κ. Ζησιμόπουλος επισήμανε ότι για το κλάδο του το  ζήτημα του πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση δεν είναι ένα συντεχνιακό ζήτημα που αφορά μόνο τα εργασιακά των εκπαιδευτικών, αφορά και αγκαλιάζει το σύνολο της κοινωνίας.

«Κυρίως χτυπά τις οικογένειας των λαϊκών-εργατικών τάξεων καθώς είναι προσανατολισμένο προς μια φιλοσοφία αμιγώς νεοφιλελεύθερη. Στο κέντρο βάζει την λειτουργία της ιδιωτικής οικονομίας, των επιχειρηματικών ομίλων της εκπαίδευσης και δευτερεύοντος το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα όλων των Ελλήνων πολιτών στο δικαίωμα της δωρεάν εκπαίδευσης…

Το ζήτημα του διαλόγου είναι ένα πρωταρχικό ζήτημα. Η συζήτηση είναι αντιδημοκρατική, από την αρχή μέχρι το τέλος, δεν μπορούμε να μιλάμε για διάλογο σε συνθήκες εγκλεισμού και καραντίνας, μακριά από τους φυσικούς χώρους που εξελίσσεται ο διάλογος, που είναι οι χώροι της εκπαίδευσης. Μακριά από τις διαδικασίες των συλλόγων, των σπουδαστών, των φοιτητών, των μαθητικών συμβουλίων. Σε αυτές τις συνθήκες για ποιο διάλογο μιλάμε; Έρχεται η κυβέρνηση σαν κλέφτης σε αυτές τις συνθήκες να περάσει αυτό το νομοσχέδιο και μια σειρά από άλλες αντεργατικές ρυθμίσεις του προηγούμενους δύο μήνες που διαμορφώνουν συνθήκες γαλέρας», σημείωσε μεταξύ άλλων.

Μιλώντας δε για το ταξικό πρόσημο του νομοσχεδίου ο κ. Ζησιμόπουλος επισήμανε: «Ένα παράδειγμα είναι ο διαχωρισμός σε Πρότυπα Σχολεία-αριστείας και σε όλα τα υπόλοιπα. Είναι τα κριτήρια που μπαίνουν για την ανταποδοτικότητα των εκπαιδευτικών μονάδων και την σύνδεσή τους με την αγορά, είναι ο περιορισμός των εισακτέων στα Πανεπιστήμια, είναι ο αποκλεισμός, επί της ουσίας, από τα ΕΠΛΑ με το ηλικιακό όριο των 17 ετών που μπαίνει. Αυτό υπερβαίνει ακόμα και τα όρια της συνταγματικότητας. Οι κατευθύνσεις αυτές θα πλήξουν περισσότερο τα παιδιά και τις οικογένειες που δεν μπορούν να πληρώσουν για να πάρουν το αγαθό της εκπαίδευσης».

Τέλος ο γραμματέας της Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας αναφέρθηκε και στο θέμα του ανοίγματος των σχολειών, εκφράζοντας τις μεγάλες αντιρρήσεις των εκπαιδευτικών για το άνοιγμα της Α’-Β’ Λυκείου και των Γυμνασίων.

«Η μια παράμετρος είναι το θέμα της υγιεινής. Το θέμα έχει να κάνει με τους μαθητές ανά τμήμα με την ηλικία των συναδέλφων και των συγχρωτισμό μέσα στις αίθουσες καθώς προβλέπονται μέχρι 15 ανά αίθουσα. Είναι ένα πείραμα για το τι θα κάνουν με τον Σεπτέμβριο… Δεν αξίζει τον κόπο, γιατί οι ομάδες των μαθητών θα έρχονται συνολικά για 7-8 ημέρες. Η ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων στα σπίτια των παιδιών δεν θα γίνει», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Βασιλακόπουλος




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο