ΠΕΡΙΦΕΡEΙΑ | Τετάρτη, 13 Μαΐου 2020

Μ. Μπαλαούρας: Η ΝΔ επιδότησε τους δικούς της εργολάβους για Πατρών- Πύργου και τρένο


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Μ. Μπαλαούρας: Η ΝΔ επιδότησε τους δικούς της εργολάβους για Πατρών- Πύργου και τρένο

Ο πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας, Μάκης Μπαλαούρας εξέφρασε την ανησυχία του για δυο μεγάλα έργα της Δυτικής Ελλάδας, τον αυτοκινητόδρομο της Πατρών- Πύργου και την υπογειοποίηση του τρένου της Πάτρας, που φαίνεται να οδεύουν προς τις καλένδες, με τους χειρισμούς του υπουργού Υποδομών, Κ. Καραμανλή.


Αναφορικά με την σιδηροδρομική γραμμή της Πάτρας, ένα έργο, που δεν αφορά μόνο την Αχαΐα, αλλά και την περιφερειακή ενότητα της Ηλείας, καθώς είχε σχεδιαστεί η προέκτασή της προς Πύργο-Κατάκολο-Ολυμπία-Καλαμάτα. Μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107.7» ο κ. Μπαλαούρας τόνισε ότι «είναι ένα ακόμα «μαχαίρωμα» στην καρδιά της Δυτικής Ελλάδας και κατ΄επέκταση όλης της χώρας για τη σύνδεση του τρένου της Πάτρας με την υπόλοιπη νοτιοδυτική Ελλάδα. Δυστυχώς ο κ. Καραμανλής πάλι επιδότησε τους δικού του εργολάβους».

Το προηγούμενο διάστημα ο κ. Καραμανλής, η ΕΡΓΟΣΕ και στελέχη της ΝΔ έλεγαν ότι δεν υπάρχουν μελέτες για την υπογειοποίηση του τρένου της Πάτρας, έτσι λοιπόν ο πρώην υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης απέστειλε τις μελέτες για το κομμάτι της υπογειοποίησης από Ρίο έως και τον Αγ. Διονύσιο και τις μελέτες Κόστους Οφέλους προς τους τοπικούς φορείς και τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος. Για το θέμα ερωτηθείς ο κ. Μπαλαούρας σχολίασε ότι «ο κ. Σπίρτζης τους «τάπωσε» δίνοντας μελέτες- κόστη και τις πηγές χρηματοδότησης του έργου, διότι διέσπειραν φοβερά ψεύδη, όχι μόνο ότι δεν υπήρχε μελέτη, αλλά ότι το συνολικό κόστος θα έφθανε το 1 δις ευρώ και ότι δεν υπάρχει πηγή χρηματοδότησης. Όλα αυτά τα αναίρεσε ο κ. Σπίρτζης και θεωρώ ότι έχει αποδειχθεί το ψεύδος και η σκοπιμότητας της κυβέρνησης της ΝΔ και του κ. Καραμανλή», ενώ για τον κ. Φαρμάκη ανέφερε ότι «λυπάμαι, που ο ρόλος του είναι διαφορετικός. Μπορεί να ανήκει στη ΝΔ, αλλά είναι περιφερειάρχης της Δυτικής Ελλάδος και με πολλά προβλήματα. Τάχθηκε αναφανδόν υπέρ του κ. Καραμανλή, χωρίς να κρατήσει, έστω και μια μικρή επιφύλαξη, να περιμένει μερικές ημέρες για να κάνει τη δική του παρουσίαση. Αποδείχθηκε ότι τάχθηκε αναφανδόν υπέρ του κ. Καραμανλή και της ΝΔ, χωρίς να κρατήσει κανένα πρόσχημα, ήταν στη συστρατιά της κατεύθυνσης τους ψεύδους, της εξαπάτησης των πολιτών της περιφέρειας».

Ο πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας επισήμανε ότι το κομβικό σημείο, για να φθάσει και η σιδηροδρομική γραμμή προς τον Πύργο και την Καλαμάτα ήταν να περάσει από την Πάτρα. «Αν περάσει από την πόλη θα είναι ένα τρένο μεγάλων ταχυτήτων και τότε θα επεκταθεί προς την Ηλεία και τη Μεσσηνία, που θα βοηθήσει και την εξαγωγή των αγροτικών προϊόντων προς άλλες χώρες».

Ένα ακόμη σημαντικό και αναπτυξιακό έργο για την Δυτική Ελλάδα είναι και η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα- Πύργος, όμως με πρόσφατη απόφαση του υπουργού Υποδομών για διάλυση των 5 εργολαβιών, το έργο είναι στον αέρα και η κυβέρνηση περιμένει την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το αν θα ανάψει το πράσινο φως για να παραχωρηθεί το έργο στην «Ολύμπια Οδό». Ο πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας ήταν από τους ανθρώπους, που είχε παρακολουθήσει τις ενέργειες, που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση για να προχωρήσει το έργο, και χρειάστηκαν 22 μήνες για την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Ο Κ. Καραμανλής αλλάζει όλο τον σχεδιασμό, θα έχουμε ανατροπή και θα πάμε από την αρχή. Πόσους μήνες θα πάρει για την έγκριση; Μετά θα έχουμε προσφυγές των εργολάβων στα δικαστήρια, που σημαίνει ότι η Πατρών Πύργου θα πάει στις καλένδες και θα αργήσει πολύ» και ξεκαθάρισε ότι το 2023 δεν θα έχει ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. «Η κομισιόν εξετάζει από δυο πλευρές τα έργα. Πως από τη μια πλευρά, που νόμιμα κάποιοι πήραν τις εργολαβίες, τώρα τις πετά έξω και φέρνει άλλους; Και το δεύτερο ζήτημα είναι ο ανταγωνισμός, που για την Ε.Ε. είναι μείζον, όπως λέμε ελεύθερος και υγιής ανταγωνισμός, εδώ δεν υπάρχει. Η ΝΔ δίνει μια ανάθεση στους «εθνικούς εργολάβους», που είχαν τον δρόμο Κόρινθος- Πάτρα, τον παράτησαν και απένταξαν το τμήμα Πάτρα- Πύργος» ανέφερε.




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο