ΠΕΡΙΦΕΡEΙΑ | Παρασκευή, 15 Μαΐου 2020
Σύμφωνα με πληροφορίες ανθρώπων, που έχουν γνώση επί του συγκεκριμένου έργου, το Πάτρα- Πύργος μετατίθεται η υλοποίησή του από την αρχική ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2014-2020, για τη νέα προγραμματική περίοδο, που θα ισχύει μέχρι το 2027. Χρήματα, που είχαν εξασφαλιστεί για την Πατρών- Πύργου για να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος μέχρι το 2023, στην πράξη χάνονται, και χρήματα, που θα μπορούσαν να δεσμευθούν για άλλο έργο, χάνονται και αυτά για να κατασκευαστεί η Πατρών Πύργου.
«Αυτό είναι το κύριο ζητούμενο από εδώ και πέρα. Χρειάζεται αντίδραση δική μας. Θα υπάρξει επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για το θέμα της Πατρών- Πύργου και θα δούμε τι θα πει εκεί ο κ. Καραμανλής. Μια και καλή πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο» τόνισε «Στο Κόκκινο Πάτρας» η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας, Σία Αναγνωστοπούλου.
Οι ίδιες πηγές δεν είναι σίγουρες ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ενημερωθεί από το Υπουργείο για την επιλογή του να παραχωρήσει το έργο στην Ολυμπία Οδό, αφού στο έγγραφο του Υπουργείου τονίζεται ότι «τώρα δρομολογούνται οι αναγκαίες ενέργειες προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την επανένταξη του τμήματος Πάτρα-Πύργος» και ότι «η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών έχει θέσει το ζήτημα της υλοποίησης του Πάτρα – Πύργος σε απόλυτη προτεραιότητα». Αν λοιπόν τώρα δρομολογούνται οι «αναγκαίες ενέργειες», τότε εδώ και 10 μήνες ποια είναι η διαβούλευση, που έχει ξεκινήσει ο κ. Καραμανλής με την Ε.Ε για το θέμα; «Η Πατρών- Πύργου πηγαίνει για ακόμα μια φορά στις καλένδες, το 2013 το απένταξαν το έργο. Με μεγάλη προσπάθεια η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, το είχε επανεντάξει και τώρα πάει πάλι στις καλένδες. Ο κ. Καραμανλής ευθύς εξ αρχής ψεύδεται ασυστόλως» σχολίασε η κ. Αναγνωστοπούλου.
Άνθρωποι, που γνωρίζουν για το έργο, θεωρούν ότι είναι δύσκολο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού να ανάψει το πράσινο φως για την παραχώρηση του έργου στην Ολύμπια Οδό, καθώς υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Αρχικά για την επέκταση παραχωρήσεων ενός έργου, θα πρέπει να μπουν στη διαδικασία όλες κατασκευαστικές εταιρείες της αγοράς και όχι μόνο μια, στην προκειμένη περίπτωση η Ολυμπία Οδός. Επίσης, θα πρέπει να υπάρξει επαρκής αιτιολογία περιβαλλοντικών και οικονομικών όρων αναγκαιότητας του έργο. Ακόμη, θα πρέπει να υπάρξει απάντηση για ποιο λόγο ακυρώθηκαν οι 5 συμβάσεις των εργολάβων, που εδώ και 10 μήνες είχαν προχωρήσει τις εργασίες στα τμήματα του Πάτρα- Πύργος, αλλά και γιατί δεν έγιναν προσπάθειες επίλυσης των «ορφανών» συμβάσεων με διαγωνισμούς ανάθεσης, που ήταν σε εκκρεμότητα;
«Ο κ. Καραμανλής δεν θέλει να κάνει τα έργα ή θέλει να τα αναθέσει σε κάποιους, μελέτες πανάκριβες, που θα στοιχίζουν πάρα πολύ, με οικονομική ζημιά για τους πολίτες, αλλά και στην ποιότητα ζωής τους ή και με την ίδια την ζωή τους, όταν μιλάμε για την Πατρών- Πύργου» είπε η κ. Αναγνωστοπούλου.
Οι εξελίξεις αυτές έχουν προκαλέσει ανησυχία στους φορείς, της Ηλείας επί τω πλείστον, οι οποίοι δεν αποκλείεται να προχωρήσουν σε νέες μορφές κινητοποιήσεων το επόμενο διάστημα για τους χειρισμούς του Υπουργείου Υποδομών.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 11 Σεπ 2020
Κ. Τσουκαλάς: Για να σώσεις το σπίτι σου ζητούν να το πληρώσεις δύο φορές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 11 Σεπ 2020
Κ.Αρβανίτης: Η Γιόχανσον δήλωσε πως η Ελλάδα δεν ζήτησε απ’την ΕΕ μετεγκατάσταση προσφύγων
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 11 Σεπ 2020
Μ. Ξενογιαννακοπούλου: Η κυβέρνηση είναι και δεξιά και αδέξια
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 11 Σεπ 2020
Όπως το 2015 στην κάλπη, την Άνοιξη με τα voucher, η επικοινωνία τους θα ξανακαταρρεύσει
ΥΓΕΙΑ | 11 Σεπ 2020
Δ. Κατσίμπα: Η κατάσταση στα νοσοκομεία είναι χειρότερη από την έναρξη της πανδημίας
Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο