ΠΕΡΙΦΕΡEΙΑ | Τρίτη, 26 Μαΐου 2020

Ελ. Αργύρη: Το ειδικό σχολείο δεν είναι μόνο μάθηση αλλά και κοινωνικοποίηση


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Ελ. Αργύρη: Το ειδικό σχολείο δεν είναι μόνο μάθηση αλλά και κοινωνικοποίηση

Μετά τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών, γονέων και συλλόγων ΑμεΑ, τελικά η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι την 1η Ιουνίου ανοίγουν και τα ειδικά σχολεία της χώρας, με τους μαθητές να επιστρέφουν και πάλι στο σχολικό περιβάλλον, μια ανακοίνωση, που την υποδέχθηκαν με μεγάλη χαρά, αφού όλο αυτό το διάστημα αγωνιούσαν για το πότε θα ξεκινήσουν μάθημα.


«Το ειδικό σχολείο για τους μαθητές δεν είναι μόνο μάθηση, είναι κοινωνικοποίηση, αναπτύσσουν φιλίες, έρχονται σε επαφή με την κοινωνία, πάντα σε ένα προστατευμένο περιβάλλον» τόνισε «Στο Κόκκινο Πάτρας» η αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Ειδικό Σχολείο της Πάτρας, Ελένη Αργύρη.

Τα ειδικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα λειτουργήσουν έως τις 26/6, ενώ τα ειδικά σχολεία της Δευτεροβάθμιας μέχρι τις 12/6. «Δεν θα είναι οι δυο εβδομάδες σαν σύνολο, διότι οι μαθητές θα έρχονται στο σχολείο εκ περιτροπής, όχι κάθε μέρα, άρα σημαίνει για την μισή τάξη, μάθημα μιας εβδομάδας και για την υπόλοιπη τάξη το ίδιο» όσο για τις φωνές, που ακούστηκαν να μην ανοίξουν καθόλα τα ειδικά σχολεία, διότι για δυο εβδομάδες «θεωρούν κάποιοι ότι τα παιδιά θα μπουν σε ένα κίνδυνο να κολλήσουν και να μεταφέρουν τον ιό στο σπίτι τους». Από την δική της πλευρά, η κ. Αργύρη εξέφρασε την άποψή της λέγοντας ότι «η ειδική αγωγή, εκτός από εκπαίδευση, που προσφέρει σε αυτά τα παιδιά, ουσιαστικά είναι και μια ψυχολογική υποστήριξη, τόσο για τα ίδια, όσο και για τις οικογένειες» και θα πρέπει να ανοίξουν τα ειδικά σχολεία.

Όλο αυτό το διάστημα χάριν στους εκπαιδευτικούς μέσω των προγραμμάτων τηλεκπαίδευσης συνεχίστηκαν όσο μπορούσαν τα μαθήματα, διότι, όπως ανέφερε η κ. Αργύρη, «τα παιδιά δεν έχουν την δυνατότητα να κοινωνικοποιηθούν, όπως όλα, πχ ένα παιδάκι, που είναι σε σχολείο στην τυπική εκπαίδευση μπορεί να περάσει ο φίλος του και να πάνε μια βόλτα, τη δυνατότητα αυτή δεν την έχουν όλα τα παιδιά στην ειδική εκπαίδευση» και από αυτό συμπεραίνει κάποιος ότι η καραντίνα ήταν πιο επίπονη για τους μαθητές των ειδικών σχολείων, αλλά και τους γονείς τους, «γιατί δεν είχαν διέξοδο».

Την Πέμπτη θα παρουσιαστούν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία και αύριο θα έχουν τηλεδιάσκεψη με τους διευθυντές τους για να ενημερωθούν για τα μέτρα προστασίας και υγιεινής, που θα πρέπει να εφαρμοστούν, για την επάνοδο.

Αυτή την στιγμή στα ειδικά σχολεία της Πάτρας φοιτούν περίπου 400 μαθητές, αν και δεν λείπουν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό δυναμικό. «Αναφορικά με τον αριθμό των εκπαιδευτικών, πρέπει να σας πω, ότι δεν είχαν καλυφθεί οι θέσεις, καθώς και μετά τις εορτές των Χριστουγέννων, υπήρχαν κενά και έρχονταν συνάδελφοι για να συμπληρώσουν τις θέσεις τους. Υπήρχαν τμήματα, που έκαναν κενά και έπρεπε η διεύθυνση να βρει τρόπους να τα απασχολήσει, γιατί δεν υπήρχε ο καθηγητής να τους κάνει μάθημα».

Επίσης, και το ποσοστό των αναπληρωτών είναι πολύ μεγάλο, σημειώνει η κ. Αργύρη, «οι μισοί συνάδελφοι είμαστε αναπληρωτές» και αναμένουν σε λίγες ημέρες να βγουν οι οριστικοί πίνακες, στην προκήρυξη, που έγινε για το προσωπικό της ειδικής αγωγής, «αλλά αυτό, που θα πρέπει να γνωρίζουμε στην ειδική εκπαίδευση, δεν υπάρχουν μόνοι οι ειδικότητες στην τυπική, αλλά και άλλες ειδικότητες, που είναι απαραίτητες για να λειτουργήσουν τα σχολεία αυτά, όπως κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, βοηθητικό προσωπικό, και θα πρέπει να καλυφθούν άμεσα και αυτές οι θέσεις».

Φωτογραφεία αρχείου




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο