ΠΕΡΙΦΕΡEΙΑ | Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2020

Διονύσης Καλαματιανός: Οι ανησυχίες μας για την Πατρών-Πύργου είναι πλέον πιο έντονες


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Διονύσης Καλαματιανός: Οι ανησυχίες μας για την Πατρών-Πύργου είναι πλέον πιο έντονες

Για την συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την Πατρών-Πύργου μίλησε «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ, Διονύσης Καλαματιανός.


Σύμφωνα με τον κ. Καλαματιανό, μετά την χθεσινή τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή, οι ανησυχίες του για το μέλλον του έργου έγιναν πιο έντονες.

«Μετά την παρουσία του στην Επιτροπή οι ανησυχίες μας επιβεβαιώθηκαν στον μέγιστο βαθμό. Ο δρόμος έχει μπει ξανά σε πολύ μεγάλες περιπέτειες, βρίσκεται στον αέρα. Είχε υποσχεθεί ότι θα έκανε ένα 6μηνο για να έχει απαντήσεις από την Ε.Ε., δυστυχώς όμως χθες ομολόγησε ότι δεν έχει καμία έγκριση από την γενική διεύθυνση ανταγωνισμού. Αυτή είναι η κρίσιμη γενική διεύθυνση για να εγκρίνει ή όχι τα σχέδια του Υπουργού που είναι να αναθέσει ξανά τον αυτοκινητόδρομο στην Ολυμπία Οδό. Περαιτέρω ομολόγησε ότι το έργο θα κατασκευαστεί μετά από το 2023. Αυτό προέκυψε από τη διαδικασία», ανέφερε ο κ. Καλαματιανός.

Σχολιάζοντας τα όσα είπε ο υπουργό Υποδομών περί εξασφάλισης της χρηματοδότησης του έργου από τη νέα προγραμματική περίοδο ως έργο phasing , ο κ. Καλαματιανός σχολίασε μεταξύ άλλων:

«Το να συνεχιστεί στην επόμενη χρηματοδοτική περίοδο ένα έργο είναι εύκολο, δεν είναι ένα σπουδαίο κατόρθωμα. Εμείς δεν το κάναμε γιατί υπήρχε η δέσμευση ότι θα ολοκληρωνόταν το έργο το 2023. Για να προχωράει τώρα σε τέτοια διαδικασία ο Υπουργός σημαίνει ότι δεν πιστεύει ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2023 και προκύπτει ότι θα υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση για την επανέναρξη των εργασιών και την ολοκλήρωση του έργου. Ο Υπουργός με την ακύρωση των εργολαβιών έδωσε το δικαίωμα στους κατασκευαστές να προσφύγουν στη δικαιοσύνη.

Στην Παραιόνια οδό προσέφυγε εργολάβος κατά αυτής της απόφαση του Υπουργού και την κέρδισε. Στην περίπτωση εκείνη φανταστείτε ήταν διαγωνισμός, όχι εκτελούμενες εργολαβίες όπως στην Πατρών-Πύργου. Σκεφτείτε τι θα γίνει εδώ εάν καταφέρει να προσφύγει κι εδώ ο εργολάβος. Επίσης ομολόγησε ο Υπουργός ότι θα καταβληθούν αποζημιώσεις στους εργολάβους, που θα πληρώσει ο ελληνικό λαός. Επίσης ομολόγησε ότι θα υπάρξουν διόδια ενώ με τον σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ δεν υπήρχαν.

Αναφορικά με τα όσα είπε ο Υπουργός για μείωση του κόστους κατασκευής του έργου από τα 510εκ. στα 310εκ. ευρώ ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ απάντησε:

«Αυτό είναι προϋπολογισμός, θα δούμε τελικά που θα φτάσει, γιατί εάν  πάμε με τις αποζημιώσεις, αν εγκρίνει η Ε.Ε. κτλ., μην προδικάζουμε. Το κόστος μπορεί να είναι πολλαπλάσιο από αυτά που έχει ανακοινώσει.

Σε σχέση με τα διόδια που μπαίνουν πλέον στην Πατρών-Πύργου τα οποία ο κ. Καραμανλής υποστήριξε ότι θα είναι τα φθηνότερα της Ευρώπης, ο κ. Καλαματιανός σχολίασε τα εξής:

«Δεν ανέφερε ότι με τον δικό μας σχεδιασμό δεν θα υπήρχαν διόδια. Δηλαδή με τις 8 εργολαβίες και την χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ δεν θα υπήρχε ανάγκη για διόδια. Τώρα βάζει διόδια. Από εκεί που θα είχαμε 0 τώρα θα έχουμε κάτι. Το τι θα είναι θα το δούμε, πάντως θα είναι πολύ περισσότερο από αυτό που είχε σχεδιαστεί προηγουμένως. Προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα».

Ως προς την πρόοδο των εργασιών που είχε επιτευχθεί έως τώρα την οποία ουσιαστικά ο Υπουργός χαρακτηρίσει μικρή, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε:

Αυτές είναι οι αιτιάσεις του Υπουργού. Εάν προσφύγουν στη δικαιοσύνη οι εργολάβοι θα δούμε τι είχε και τι δεν είχε συμβεί στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο. Όταν ακυρώνεις κάτι προσπαθείς να το δικαιολογήσεις. Θα δούμε τι θα προκύψει στο μέλλον.

Τέλος για τις παρεμβάσεις ύψους 30εκ. ευρώ που προωθούνται στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο μέχρι να προχωρήσει η κατασκευή του σύγχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου, ο κ. Καλαματιανός τόνισε:

«Προφανώς το κάνει, το ξέρει και ο ίδιος, παρότι δεν το ομολογεί δημοσίως, ότι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των σχεδίων του θα πάρει πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Έτσι μέχρι να γίνει το έργο όπως πρέπει να γίνει, θα πρέπει να φτιαχτεί το υπάρχον δίκτυο, με μπαλώματα. Δεν είναι αυτό που χρειάζονται οι πολίτες».  




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο