ΠΟΛΙΤΙΚΗ | Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020
Ο κ. Γαλιατσάτος περιέγραψε πώς για πέντε συγκεκριμένα υδατοδρόμια (Λευκάδας, Μεγανησίου, Κεφαλονιάς, Ιθάκης και Ζακύνθου) έχει προηγηθεί σημαντική δουλειά σε όγκο και αποτελέσματα τα προηγούμενα χρόνια. Είχαν οριστεί τα σημεία μετά από τις πιστοποιήσεις των συναρμόδιων υπουργείων και της Περιφέρειας, είχε εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για την προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού και εκκρεμούσε η έκδοση της απόφασης των περιβαλλοντικών όρων με τον φάκελο να είναι στην αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Αντί η νέα αρχή στην Περιφέρεια, σημείωσε, να προχωρήσει αυτή την διαδικασία, δεν έγινε καμία ενέργεια και ξαφνικά ήρθε στο Περιφερειακό Συμβούλιο νέος σχεδιασμός που «έβγαζε από τη μέση» την Περιφέρεια και τις υπηρεσίες της. Πλέον, η Περιφέρεια ως «μεσίτης» έβαζε στο παιχνίδι ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, ένα δίκτυο κάποιων δημάρχων της χώρας, λέγοντας ότι αυτός θα είναι ο φορέας που θα εκτελέσει όλες τις διαδικασίες, με αδειοδοτήσεις από την αρχή, μελέτες και χωροθετήσεις.
Το πλέον σοβαρό, με εκτίναξη κόστους, με νέους προϋπολογισμούς. Από τις 750.000 ευρώ που ήταν όλος ο προϋπολογισμός για τα 5 υδατοδρόμια με βάση τις εκτιμήσεις συμβούλων και προσφορών των αναδόχων του έργου, τώρα θα έφτανε τα 3 εκατ. ευρώ, είπε ο κ. Γαλιατσάτος, αναφέροντας ενδεικτικά ότι προκατασκευασμένος οικίσκος 23 τ.μ. στο χώρο υδατοδρομίου είχε πλέον κόστος 90.000 ευρώ... «Από χρυσάφι θα το φτιάξετε;» ήταν η ερώτηση που τους έθεσαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Για την υποστήριξη της νέας Περιφερειάρχη που προσπάθησε να υπερασπιστεί τις επιλογές αυτές, συνέχισε ο κ. Γαλιατσάτος, «επιστρατεύτηκε» ο υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων Αδ. Γεωργιάδης που έστειλε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου δικό του ειδικό σύμβουλο να πείσει για την σημασία της νέας προσπάθειας και την συνεργασία με το ΔΕΠΑΝ. Τονίστηκε ότι το νομικό μέρος είναι λάθος, δεν μπορεί αυτό το νομικό πρόσωπο να λειτουργήσει ως αναθέτουσα Αρχή, να γίνονται τέτοιου είδους συμβάσεις με νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου.
Ταυτόχρονα, απουσίαζαν πλήρως ποινικές ρήτρες και προβλέψεις αποζημιώσεων αν ο συμβαλλόμενος δεν κάνει την δουλειά του ως οφείλει, αλλά το πλέον εντυπωσιακό, προβλεπόταν προκαταβολή με την υπογραφή της σύμβασης 1 εκατ. ευρώ, το 30% του κόστους που είχε ήδη αυξηθεί στο τετραπλάσιο. Στο Δημόσιο θύμισε ο κ. Γαλιατσάτος, για δημόσια έργα οι προκαταβολές είναι συνήθως 5%-10% και μόνο όταν υπάρχει ειδικός λόγος, όταν ο εργολάβος πρόκειται να κάνει κάποιες δαπάνες που είναι δύσκολο να καλυφθούν. Εδώ, για μία διαδικασία φακέλων αδειοδοτήσεων δίνεται προκαταβολή 30%, 1 εκατ. ευρώ, χωρίς εξασφαλίσεις...
Το Περιφερειακό Συμβούλιο, όπως ανέφερε ο κ. Γαλιατσάτος, κατά πλειοψηφία έλαβε απόφαση να προχωρήσει η διαδικασία, οπότε προχωρήσαμε σε προσφυγή και τελικά η τριμελής επιτροπή (με Νομικό Σύμβουλο του Κράτους, εκπρόσωπο του Συμβουλίου και Διευθυντή) έκανε δεκτές τις αιτιάσεις μας και κατέπεσε η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, που πάγωσε ένα «ώριμο» αυξάνοντας το κόστος του στο τετραπλάσιο.
Ο ίδιος αναφέρθηκε και σε άλλη υπόθεση παρατυπίας στην Περιφέρεια, όπου αντιπεριφερειάρχης επί οκτώ μήνες δεν είχε πάρει ως όφειλε άδεια άνευ αποδοχών από την τράπεζα που εργαζόταν, εισπράττοντας έτσι δύο μισθούς.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 11 Σεπ 2020
Κ. Τσουκαλάς: Για να σώσεις το σπίτι σου ζητούν να το πληρώσεις δύο φορές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 11 Σεπ 2020
Κ.Αρβανίτης: Η Γιόχανσον δήλωσε πως η Ελλάδα δεν ζήτησε απ’την ΕΕ μετεγκατάσταση προσφύγων
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 11 Σεπ 2020
Μ. Ξενογιαννακοπούλου: Η κυβέρνηση είναι και δεξιά και αδέξια
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 11 Σεπ 2020
Όπως το 2015 στην κάλπη, την Άνοιξη με τα voucher, η επικοινωνία τους θα ξανακαταρρεύσει
ΥΓΕΙΑ | 11 Σεπ 2020
Δ. Κατσίμπα: Η κατάσταση στα νοσοκομεία είναι χειρότερη από την έναρξη της πανδημίας
Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο