ΚΟΙΝΩΝΙΑ | Τρίτη, 18 Αυγούστου 2020
Για τον κίνδυνο η επαναλειτουργία των σχολείων χωρίς τις κατάλληλες ενισχύσεις σε προσωπικό και μέσα να πολλαπλασιάσει τα κρούσματα του κορωνοϊού, η κα Τζούφη υπογράμμισε ότι μπορεί να υπάρξει συνεννόηση. Άλλά όταν ζητείται από την κοινωνία να πειθαρχήσει, αυτό πρέπει να γίνεται σε κλίμα εμπιστοσύνης. Αυτή την στιγμή είναι σαφές ότι υπάρχει δεύτερο κύμα πανδημία και αγωνία ότι μπορεί να επιδεινωθεί τους φθινοπωρινούς μήνες. Πρέπει να υπάρξει ευρύτερη, διακοινοβουλευτική συνεννόοηση. Πρέπει αφενός να ενισχυθεί το δημόσιο σύστημα Υγείας σε όλες τις δομές του και ταυτόχρονα να υπάρξει συνεννόηση επισήμως για να θωρακιστούν και οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές και οι οικογένειές του. Απαιτούμε άμεση, επιπλέον χρηματοδότηση για παραπάνω εκπαιδευτικούς και απαραίτητες υποδομές, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Για περισσότερες τάξεις με μικρότερο αριθμό μαθητών, με χρήση μάσκας, με ειδικές προδιαγραφές ανάλογα και με τα τοπικά επιδημιολογικά δεδομένα. Με δυνατότητα οι Περιφερειακές Διευθύνσεις να συνεννοηθούν με τις τοπικές κοινωνίες και τους εκπαιδευτικούς. Αυτός είναι ο τρόπος για μία πιο ασφαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς και διαχείρισης της δύσκολης υγειονομικής, κοινωνικής και οικονομικής κρίσης που έχουμε μπροστά μας, όπως τόνισε.
Ακούμε ότι θα σχολεία θα ξεκινήσουν στην ώρα τους, είπε η ίδια νωρίτερα. Αλλά χρειάζεται να υπάρξουν -και μπορούσαν- επιπρόσθετες δαπάνες, προβλέπονταν και έγιναν σε άλλες χώρες, για επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών ώστε να μειωθούν οι μαθητές ανά τάξη. Αντί αυτού, η κα Κεραμέως νομοθέτησε αύξηση των μαθητών Δημοτικού και Νηπιαγωγείου ανά τάξη, μέσα σε συνθήκες πανδημίας. Η κρίσιμη καλοκαιρινή περίοδος που χάθηκε δεν αφορά μόνο το προσωπικό αλλά και τις σχολικές αίθουσες και το προσωπικό καθαριότητας. Γιατί αυτές οι ανάγκες και δαπάνες συναποφασίζονται με το υπουργείο Εσωτερικών, καθώς οι αίθουσες ανήκουν στους Δήμους. Δεν έγινε τίποτε σε αυτή την κατεύθυνση.
Σημείωσε εξάλλου ότι δεν «βγήκαν» καθόλου θέσεις αναπληρωτών για παιδιά που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως και για τα προσφυγόπουλα και για τις ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας. Για κρίσιμες και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, δεν έχει αποσαφηνιστεί το πώς θα στελεχωθεί το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό αναπληρωτών. Κάνουμε έκκληση στο υπουργείο, που επί του παρόντος αδιαφορεί.
Από την άλλη, ωστόσο, υπογράμμισε, το υπουργείο βιάστηκε για να αλλάξει τους Διευθυντές Εκπαίδευσης. Μέσα στις τελευταίες τρεις-τέσσερις ημέρες μία πενταμελής επιτροπή άλλαξε 116 Διευθυντές Εκπαίδευσης. Είχαν να αξιολογήσουν πάνω από 500 φακέλους. Το κύριο, δεν υπήρχαν κρίσιμα κριτήρια. Κανείς δεν πιστεύει ότι μελετήθηκαν οι φάκελοι. Όλοι ή σχεδόν όλοι είναι μέλη της ΝΔ και της ΔΑΚΕ, κάποιοι μάλιστα και αιρετοί της ΔΑΚΕ. Οι «άριστοι» υπάρχουν μόνο στη Νέα Δημοκρατία. Δεν ανανεώθηκε η θητεία κανενός από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης... ο στόχος ήταν ο κομματικός έλεγχος της εκπαίδευσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται...
Ο στόχος της ΝΔ είναι το υποταγμένο στην αγορά σχολείο, ένα σχολείο φιλελεύθερης απορρύθμισης. Το σχέδιο-μνημόνιο Πισσαρίδη δεν έχει καμία χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, μόνο μέτρα διάλυσης της δημόσιας Παιδείας. Και αυτό το επιλέγει στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή, που έχει αποδειχθεί ότι μόνο το δημόσιο σύστημα Υγείας και Παιδείας μπορούν να στηρίξουν την κοινωνία σε αυτές τις πολύ δύσκολες συνθήκες, της πολύ μεγάλης υγειονομικής, κοινωνικής και οικονομικής κρίσης που αναμένεται από το Φθινόπωρο...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 11 Σεπ 2020
Κ. Τσουκαλάς: Για να σώσεις το σπίτι σου ζητούν να το πληρώσεις δύο φορές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 11 Σεπ 2020
Κ.Αρβανίτης: Η Γιόχανσον δήλωσε πως η Ελλάδα δεν ζήτησε απ’την ΕΕ μετεγκατάσταση προσφύγων
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 11 Σεπ 2020
Μ. Ξενογιαννακοπούλου: Η κυβέρνηση είναι και δεξιά και αδέξια
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 11 Σεπ 2020
Όπως το 2015 στην κάλπη, την Άνοιξη με τα voucher, η επικοινωνία τους θα ξανακαταρρεύσει
ΥΓΕΙΑ | 11 Σεπ 2020
Δ. Κατσίμπα: Η κατάσταση στα νοσοκομεία είναι χειρότερη από την έναρξη της πανδημίας
Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο