ΚΟΙΝΩΝΙΑ | Τρίτη, 25 Αυγούστου 2020

Κάθε γονιός ξέρει πόσους συμμαθητές έχει το παιδί του, όχι τον... μέσο όρο


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Κάθε γονιός ξέρει πόσους συμμαθητές έχει το παιδί του, όχι τον... μέσο όρο

Η «δημιουργική» μαθηματική λογική της Ν. Κεραμέως ώστε να πει ότι θα υπάρχουν 17 μαθητές ανά τμήμα «κατά μέσο όρο» είναι ένα επικοινωνιακό τέχνασμα που επιδιώκει κάθε γονιός να ξεχάσει πόσους συμμαθητές έχει το παιδί του, στο λεκανοπέδιο της Αττικής οι πληθυσμοί ανά τάξη είναι 23, 24, 25, τόνισε ο αντιπρόεδρος της ΔΟΕ Γιώργος Τρούλης μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Νίκο Ξυδάκη, ο μέσος όρος προκύπτει συνυπολογίζοντας τα μικρά σχολεία των ακριτικών περιοχών κτλ.


Με την κινητοποίηση των εκπαιδευτικών σε εξέλιξη, ενόψει της σχετικής συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο κ. Τρούλης αναφέρθηκε αναλυτικά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, υπό το φως των αποφάσεων αλλά και των σχετικών εξαγγελιών της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως. Δεν απαιτούμε από το υπουργείο Παιδείας να είναι μάντης για τις επιδημιολογικές συνθήκες, απαιτούμε όμως να έχουν όλα τα σενάρια στο τραπέζι και έτοιμες τις λύσεις για την υλοποίηση οποιουδήποτε σεναρίου, ήταν μία χαρακτηριστική αποστροφή των όσων είπε.

Σημείωσε ότι το ίδιο το υπουργείο Παιδείας δεν κάνει ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς και τις Ομοσπονδίες, δεν συζητά τα κομβικά θέματα. Σήμερα εν μέσω δεύτερου κύματος πανδημίας, δεν συζητά τους όρους και τις προϋποθέσεις για το άνοιγμα των σχολείων, με την συμβολή των εκπαιδευτικών για να υπάρχει η πραγματική εικόνα στην πολιτική ηγεσία αλλά και στους ειδικούς. Έχουμε επανειλημμένα ζητήσει συνάντηση και με τον ΕΟΔΥ και με την Επιτροπή των λοιμωξιολόγων, όπως είπε, να δώσουμε την πραγματική εικόνα των σχολικών μονάδων και να πάρουμε απαντήσεις σε καίρια ζητήματα για την εκπαιδευτική κοινότητα, τους γονείς και την κοινωνία, όπως τόνισε.

Με έκπληξη ακούσαμε χτες την κ. Κεραμέως, συνέχισε, να ισχυρίζεται ότι κατά μέσο όρο είναι 17 μαθητές ανά τμήμα. Να αποκαταστήσουμε την αλήθεια; Ο εκπαιδευτικός, σε οποιαδήποτε περιοχή της Ελλάδας, δεν έχει απέναντί του «μέσο όρο», έχει τους μαθητές της τάξης του. Και νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας στην πρώτη φάση της πανδημίας αύξησε τον μέγιστο αριθμό τους από 22 σε 25. Ξέρουμε πώς βγαίνει ο μέσος όρος, εάν συνυπολογιστεί ένα μονοθέσιο σχολείο σε ακριτική περιοχή και ένα πολυθέσιο σε αστική περιοχή, ο μέσος όρος δεν έχει καμία σχέση με την πραγματική εικόνα. Είναι ένα επικοινωνιακό τέχνασμα, κοροϊδία, ώστε όταν η κοινωνία ακούει από χείλη αρμόδιου υπουργού ότι είναι 17 μαθητές ανά τμήμα ο μέσος όρος να έχει την εντύπωση ότι είναι έτσι. Αλλά ξέρουν πολύ καλύτερα πόσους συμμαθητές έχουν τα παιδιά τους... Οι πληθυσμοί ανά τάξη στο λεκανοπέδιο της Αττικής είναι 23, 24, 25 μαθητές ανά τμήμα, αυτό το 17 δεν ξέρω πραγματικά πού το είδε η κα υπουργός, είναι μία δημιουργική μαθηματική αντίληψη της κυβέρνησης για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα...

Η έναρξη λειτουργίας που αρχικά προσδιορίστηκε στις 7 Σεπτεμβρίου. Είχαμε ζητήσει στην πρόσφατη τηλεδιάσκεψη με την υπουργό μετάθεση κατά μία εβδομάδα, να γίνουν οι υπηρεσιακές χωρίς μπάχαλο, όπως με τις προσλήψεις που δεν θα έκαναν αρχικά σε όλες τις δομές και υπό την πίεση της πραγματικότητας και των εκπαιδευτικών ανακοίνωσαν την σημερινή ημέρα ως ορόσημο πρόσληψης των αναπληρωτών. Αναμένουμε να δούμε αν θα γίνει, είπε ο κ. Τρούλης, που σε άλλο σημείο ανέφερε πως υπάρχουν περιοχές όπου με την αύξηση των μαθητών σε 25 ανά τμήμα, υπάρχουν άδειες αίθουσες, είπαμε τουλάχιστον εκεί να «σπάσουν» τα τμήματα και να προσληφθούν αναπληρωτές, εκπαιδευτικό προσωπικό.

Εμείς δεν είδαμε πουθενά αυτό που αναφέρθηκε χτες, περί επιπλέον κονδυλίων για πρόσληψη προσωπικού, τόνισε ο ίδιος. Αν προκύψει, θα το δούμε, όπως και με το μεγάλο θέμα της καθαριότητας, που έχει ξεκινήσει τώρα συζήτηση για προσλήψεις, όταν πέρυσι είχαν ξεκινήσει να εργάζονται ώστε τα σχολεία να είναι καθαρά 1η Σεπτεμβρίου όταν αναλαμβάνουν υπηρεσία οι εκπαιδευτικοί. Φέτος, δεν έχει γίνει ούτε αυτό, όταν οι συνθήκες είναι ειδικές, χρειάζονται περισσότερες καθαρίστριες, περισσότεροι καθαρισμοί ανά χώρο και σε επίπεδο απολύμανσης, με μέτρα προφύλαξης και για τις ίδιες. Χρειάζεται κονδύλι του υπουργείου Εσωτερικών για να καλυφθεί αυτή η μεγάλη ανάγκη. Μιλάμε για προκηρύξεις, παίρνουν χρόνο. Πριν τις 14 Σεπτεμβρίου δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε ούτε μία καθαρίστρια στα σχολεία, αυτό μας μεταφέρουν οι Δήμοι...




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο