ΚΟΙΝΩΝΙΑ | Παρασκευή, 28 Αυγούστου 2020

Μόνη ασπίδα στο Νηπιαγωγείο η... ατομική ευθύνη των τετράχρονων


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

Μόνη ασπίδα στο Νηπιαγωγείο η... ατομική ευθύνη των τετράχρονων

Πώς θα προσαρμοστούν πρώτη φορά σε σχολείο παιδιά 4 ετών όταν θα φορέσουν και μάσκα, μέσα σε αίθουσες που ήδη δεν πληρούν τις προϋποθέσεις τετραγωνικών ανά παιδί και με ως 25 παιδιά; Σε όλα τα αστικά κέντρα στοιβάζονται τα παιδιά, αυτή είναι η πραγματικότητα που η Ν. Κεραμέως δεν θέλει να παραδεχθεί και επί μήνες δεν έγινε τίποτα για να αλλάξει, όπως κάνουν όλες οι άλλες χώρες πλην της Ελλάδας, είπε η εκπρόσωπος της Ένωσης Νηπιαγωγών Μαρία Σπανού μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Χρυσόστομο Λουκά.


Τα νηπιαγωγεία υπάγονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο πλαίσιο της υποχρεωτικής διετούς προσχολικής αγωγής. Όταν ανοίξουν τα Δημοτικά θα ανοίξουν και τα νηπιαγωγεία, 1η Σεπτεμβρίου περιμένουμε τις τελικές αποφάσεις, αν θα ανοίξουμε στις 7 Σεπτεμβρίου ή στις 14 Σεπτεμβρίου, όπως διευκρίνισε η κα Σπανού, τώρα όλα είναι ρευστά, κανείς δεν γνωρίζει πότε είναι η ακριβής ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς.

Τα σχολεία ανοίγουν με πάρα πολλά προβλήματα, συνέχισε, ειδικά στις νηπιαγωγούς πέφτει το μεγαλύτερο βάρος, καθώς έχουμε παιδιά 4-6 ετών. Δεν ξέρουμε κατά πόσο ένα παιδί προνήπιο και νήπιο μπορεί να ανταπεξέλθει στην χρήση μάσκας. Γιατί δεν αρκεί μόνο να την φορέσει, πρέπει και να την χρησιμοποιήσει σωστά, να την κρατήσει από 4 ως 8 ώρες, για όσα είναι στο Ολοήμερο...

Δεν είμαστε κατά, η μάσκα είναι εργαλείο προστασίας, όπως ξεκαθάρισε η ίδια, αλλά ταυτόχρονα ότι υπήρχε χρόνος δύο μηνών και πλέον για το υπουργείο Παιδείας να βρει ασφαλείς τρόπους λειτουργίας των σχολείων. Και δεν εξασφαλίζεται αυτό με 25άρια τμήματα και χρήση μάσκας, αυτή μπορεί να προστατέψει ως ένα σημείο. Έπρεπε να έχουν «σπάσει» τα τμήματα σε ως 12-13 παιδιά, σε όλες τις βαθμίδες. Με αξιοποίηση αιθουσών σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, γιατί υπάρχουν αίθουσες (βιβλιοθήκες, χώροι πολλαπλής χρήσης, συνεδριακοί, κτλ.). Ακόμη, μπορούσαμε να μην λειτουργήσουμε Ολοήμερο για μία χρονιά και να λειτουργήσει διπλή βάρδια στην ίδια αίθουσα με ενδιάμεση καθαριότητα.

Τα σχόλια των συναδέλφων είναι πολλά, υπάρχει μεγάλη αναστάτωση στους νηπιαγωγούς. Γιατί ο πρώτος μήνας, είναι ο μήνας προσαρμογής του παιδιού, με κλάματα, με εμετούς κάποιες φορές... πώς θα διαχειριστεί κανείς όλα αυτά με τη μάσκα; Και στο προνηπιακό είναι ακόμη πιο δύσκολη η κατάσταση. Το βάρος που πέφτει πάνω μας είναι μεγάλο, έχουμε ευθύνη να μην πάθει κάτι κάποιο παιδί, έχοντας 25 παιδιά. Ακούστηκε ο «μέσος όρος» των 17 παιδιών, αλλά αυτό αφορά την επαρχία και τα νησιά, μονοθέσιες δομές. Στα αστικά κέντρα και στα προάστια στοιβάζονται τα παιδιά, 25 παιδιά, σε αίθουσες που δεν πληρούν τις προδιαγραφές τετραγωνικών μέτρων ανά μαθητή, αυτή είναι η πραγματικότητα που η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως δεν θέλει να παραδεχθεί. Όλες οι χώρες κοίταξαν πώς θα δημιουργήσουν ολιγομελή τμήματα, είμαστε η μόνη χώρα που κλείσαμε με λίγα παιδιά και ανοίγουμε με πολλά, όπως είπε χαρακτητιστικά.

Ακούστε ολόκληρη την συνέντευξη στο συνδεδεμένο ηχητικό απόσπασμα.




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο