ΚΟΙΝΩΝΙΑ | Πέμπτη, 14 Μαΐου 2020

«Αντέστρεψα το όπλο προς αυτόν που το στρέφει εναντίον μου: Θέλετε κάμερες; Βάλτε τες»


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

 

 

 

Ακούσε τώρα Live

Ειδήσεις - Ενημέρωση - Πολιτισμός

«Αντέστρεψα το όπλο προς αυτόν που το στρέφει εναντίον μου: Θέλετε κάμερες; Βάλτε τες»

... να δείτε το τρύπιο ταβάνι του σχολείου, το έγγραφο στο Δήμο που 12 χρόνια δεν έχει κάνει συντήρηση, την απάντηση του αντιδημάρχου που δεν έχει δώσει επιχορήγηση λειτουργικών δαπανών, το αντίγραφο της πιστωτικής μου που πλήρωσα τα netbook πέρυσι να μπουν στο σχολείο, το ολοήμερο-πάρκινγκ με το δάσκαλο να σκουπίζει, καθαρίζει, ζεσταίνει φαγητό και σε 32 λεπτά να κάνει μάθημα σε 22 παιδιά. Να τα δείχνουμε όλα, πώς προετοιμάζουμε την αυριανή γενιά...


Για την ανάρτησή του για την κατάσταση στην εκπαίδευση, με αφορμή την «ιδέα» της Ν. Κεραμέως να μπουν κάμερες στα σχολεία, μίλησε ο διευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καρπάθου Γιώργος Μάρκου Στο Κόκκινο και την Ευγενία Λουπάκη.

Ο κ. Μάρκου εξιστόρησε με μία φράση το πόσο καλά γνωρίζει την πραγματικότητα του σχολείου του: «ήρθα πριν 32 χρόνια για έξι μήνες. Και έμεινα για πάντα» στην Κάρπαθο, όπως είπε, παρότι ο ίδιος είναι από τη Βέροια. Τα τελευταία δέκα-δώδεκα χρόνια βιώνουμε συνθήκες άγνωστες στην πλειοψηφία, όπως είπε, εδώ που «τελειώνει η Ελλάδα», ένα κάταγμα στο χέρι δεν αντιμετωπίζεται με ένα ταξί για το νοσοκομείο, χρειάζεται να πάρουμε το ΕΚΑΒ και να μας πάρει... αεροπλάνο.

Η «επιστολή» είναι στην πραγματικότητα ανάρτηση σε κλειστή σελίδα διευθυντών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όπου ανταλλάσσουμε απόψεις και αναπαρήχθη στα μέτρα κοινωνικής δικτύωσης. Απευθύνεται σε συναδέλφους και αποτυπώνει την πραγματικότητα στο συγκεκριμένο σχολείο. Και είδα, είπε ο κ. Μάρκου, ότι και άλλοι συνάδελφοι τα ίδια πράγματα βιώνουν, όλοι, σε όλα τα σχολεία. Η κάμερα είναι «παντεσπάνι», εδώ δεν έχουμε τα βασικά, ξεκινάμε τέσσερις να διδάξουμε οκτώ τάξεις, στην Κάρπαθο από τους 80 εκπαιδευτικούς οι 65-70 αλλάζουν κάθε χρόνο. Την ημέρα του αγιασμού είμαι εγώ και άλλοι τρεις δάσκαλοι, για 140 μαθητές. Θύμισε εξάλλου ότι πριν τα μνημόνια, υπήρχε το καθεστώς των δυσπρόσιτων περιοχών και ερχόταν κάθε συνάδελφος για τρία χρόνια, «είχαμε τρία χρόνια το κεφάλι μας ήσυχο».

Ο κ. Μάρκου τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί γενικά δυσφημούνται από το υπουργείο τους, «ώρες-ώρες έχω την εντύπωση ότι το υπουργείο Παιδείας μας μισεί», όπως είπε χαρακτηριστικά, θα έχουν δικούς τους λόγους. Τώρα, δύο μήνες βάλαμε πλάτη μόνοι μας και εμμέσως χρηματοδοτήσαμε το υπουργείο χρησιμοποιώντας δικούς μας πόρους, δικούς μας υπολογιστές, δικά μας κινητά, δικά μας δεδομένα, να έρθουμε δίπλα στους μαθητές. Φτιάξαμε δικό μας blog, δεν χάσαμε μάθημα, από την δεύτερη μέρα. Αλλά δεν βγήκαμε να κάνουμε διαφήμιση σαν τα ιδιωτικά. Αυτή είναι η δουλειά μας, να δουλεύουμε, να είμαστε δίπλα στον μαθητή μας.

Έρχονται και λένε να βάλουν κάμερα. Γιατί; αναρωτήθηκε. Να ελέγξει ο σχολάρχης τους εργαζόμενους; Αργότερα για να «αξιολογεί» ο ένας τον άλλον, να έχουμε τον «Αρτέμη Μάτσα»; Εγώ μπορώ να κοιτάω τους μαθητές μου στα μάτια, το βράδυ κοιμάμαι ήσυχος. Από τις 11 Μαρτίου δεν έχω φύγει από το σχολείο, με εξαίρεση την 25η Μαρτίου, 3 ημέρες το Πάσχα και την Πρωτομαγιά. Έρχομαι στις 7 και φεύγω στις 5.

Αντέστρεψα λοιπόν το όπλο, συνέχισε, προς αυτόν που το στρέφει εναντίον μου: θέλετε κάμερες; Βάλτε τες. Δεν έχω να φοβηθώ τίποτα. Αλλά θα την στρέψω και στο ταβάνι, να δείτε το τρύπιο ταβάνι του σχολείο. Στο έγγραφο προς το Δήμο, που 12 χρόνια δεν έχει κάνει συντήρηση. Στην απάντηση του αντιδημάρχου που δεν έχει δώσει επιχορήγηση λειτουργικών δαπανών στο σχολείο, στο αντίγραφο της πιστωτικής μου που εγώ πλήρωσα για τα netbook πέρυσι, να μπουν στο σχολείο. Το ολοήμερο-πάρκινγκ με το δάσκαλο που πρέπει να σκουπίσει, να καθαρίσει, να ζεστάνει το φαγητό και σε 32 λεπτά να κάνει μάθημα σε 22 παιδιά. Να τα δείχνουμε όλα, πώς προετοιμάζουμε την αυριανή γενιά...

Ο δάσκαλος είναι παράγοντας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τόνισε ο κ. Μάρκου. Αλλά πρέπει να αξιολογηθεί και το υπουργείο, που δεν στέλνει δάσκαλο έγκαιρα, ο Δήμος που έχει την ευθύνη του κτιρίου, ο γονιός που αδιαφορεί ή όχι. Θα βάλουμε άραγε και κάμερες στα σπίτια για να δούμε εάν ο μαθητής υφίσταται κακοποίηση, αδιαφορία, κτλ.;

Ακούστε ολόκληρη την συνέντευξη στο συνδεδεμένο ηχητικό.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανάρτησης του κ. Μάρκου:

«Να βάλουμε κάμερες στο σχολείο όλες τις ημέρες, όλες τις ώρες. Γιατί, όχι; Να δείχνουν:
Την 1η κάθε Σεπτέμβρη που στο σχολείο στην Κάρπαθο είμαστε 4 και όχι 18.
Τις ημέρες που χάνονται μαθήματα, γιατί δεν έχουμε εκπαιδευτικούς. Που οι λίγοι δουλεύουν και για τους υπόλοιπους. Αυτούς που θα έρθουν δύο μήνες μετά.
Τους εκπαιδευτικούς που αλλάζουν κάθε χρόνο, γιατί δεν είναι μόνιμοι και πάει περίπατο η παιδαγωγική και εκπαιδευτική συνέχεια.
Το ολοήμερο τμήμα που ξεκινά ένα μήνα αργότερα.
Την ημέρα που έρχονται τα βιβλία και τα ξεφορτώνουμε από το φορτηγό.
Να αρθεί το απόρρητο στα τηλέφωνα και να μάθει ο κόσμος την κοροϊδία που εισπράττουμε από όσους πρέπει να συντηρούν τα σχολεία.
Να βλέπουν οι γονείς τους εκπαιδευτικούς που σκουπίζουν, καθαρίζουν, παίρνουν τηλέφωνο άλλους γονείς που στέλνουν παιδιά άρρωστα στο σχολείο.
Τις παράλογες απαιτήσεις που ακούμε. Τον παραλογισμό που ζούμε.
Το δάσκαλο που ζεσταίνει το φαγητό, που σερβίρει, που καθαρίζει τα τραπέζια και κάνει και μάθημα στο ολοήμερο.
Να δουν όλοι πώς παίζουμε κορώνα γράμματα με τη φυλακή τις ώρες των εφημεριών.
Να δούν τι σημαίνει εργασιακό και τι διδακτικό ωράριο.
Τη δασκάλα με το παιδάκι στην παράλληλη στήριξη.
Την κοινωνική ανισότητα, τη φτώχεια αλλά και την αξιοπρέπεια.
Να δουν όλοι τις εργατοώρες έξω από την τάξη, μέσα όμως στο σχολείο.
Να δείξουν οι κάμερες τις αίθουσες με τις λιμνούλες της βροχής. Τα ταβάνια με τους σοβάδες. Το επικίνδυνο προαύλιο.
Να δουν όλοι το σύγχρονο εποπτικό υλικό, τα φθαρμένα θρανία, τις δαπάνες για την παιδεία.
Τι σημαίνει μάθημα το χειμώνα με κρύο και το καλοκαίρι με τη ζέστη.
Τα παιδιά που σε λίγο θα κάθονται στα θρανία όχι δύο δύο, αλλά τρία τρία.
Να αποκτήσουν όλοι πρόσβαση στα έγγραφα που στέλνουμε στους αρμόδιους για τη λειτουργία των σχολείων και τις απαντήσεις που μας δίνουν.
Να δουν εκπαιδευτικούς στα σχολεία Σάββατα, Κυριακές.
Να δουν την καθημερινή αγωνία μας. Και τον αγώνα που δίνουμε για τα παιδιά μας.
Την ευθύνη που βαραίνει το Διευθυντή.
Να δουν το δημόσιο σχολείο του 2020.
Να δουν όλοι 2020 λόγους που τα σχολεία μερικοί τα πάνε πίσω με τα έργα τους και μπροστά στα λόγια.
Να δουν επιτέλους σε ποιων το φιλότιμο στηρίζεται.
Το σχολείο μας.

Υ.Γ. Και debate στα κανάλια, κανένα πρόβλημα."




 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο