ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | Πέμπτη, 11 Ιουνίου 2020
«Μάντεψε ποιος ήρθε για τα γενέθλιά σου» (Fete de famille), της Σερντρίκ Καν: Η μητέρα γίνεται 70 χρονών και με αφορμή τα γενέθλιά της η οικογένεια μαζεύεται στο σπίτι των γονιών, κάπου στη Νότια Γαλλία. Εκτός από τη μητέρα και τον πατέρα, είναι ο ένας γιος, ο Βενσάν με τη γυναίκα του και τα δυο τους παιδιά καθώς και ο άλλος γιος, ο Ρομάν μαζί με τη Ροζίτα, τη νέα του φίλη από τη Αργεντινή. Οι τελευταίοι μάλιστα έχουν φέρει και μια κάμερα για να αποτυπώσουν τις όμορφες στιγμές. Και ενώ όλα πηγαίνουν καλά, χτυπάει το τηλέφωνο. Είναι η Κλερ, η μικρότερη κόρη της οικογένειας, την οποία έχουν να δουν 3 χρόνια και η οποία και καταφθάνει μετά από λίγο. Η εμφάνιση της Κλερ θα πυροδοτήσει το κλίμα.
Η σκηνοθέτιδα σημειώνει: «Γενικά η κωμωδία και η τραγωδία συνυπάρχουν μέσα στην ταινία. Ήθελα να πω μια ιστορία για μια οικογένεια λίγο τρελή αλλά και πολύ ευτυχισμένη, όπου όλοι έχουν την δυνατότητα να εκφράσουν την φαντασίωση τους, την δημιουργικότητα τους. Οι μεταξύ τους σχέσεις είναι σκληρές αλλά και ζωντανές. Κάποιες φορές λέγονται φοβερά πράγματα. (…) Η άφιξη της Κλερ μοιάζει να δυναμιτίζει την ομάδα. Όμως, καθώς η ιστορία αναπτύσσεται, μέσα από τις αποκαλύψεις, τις μεθοδεύσεις και τις ανατροπές, η σιγουριά του θεατή κλονίζεται»
«Αβάνα, η πόλη των κατασκόπων» (Wasp network), του Ολιβιέ Ασαγιάς: Δεν είναι λίγες οι φορές που κουβανοί αντικαθεστωτικοί με τη βοήθεια συνήθως των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, προσπάθησαν έμμεσα ή άμεσα να ανατρέψουν το καθεστώς της Κούβας ή να δολοφονήσουν τον ηγέτη της χώρας, Φιντέλ Κάστρο.
Η ταινία του Ασαγιάς μας μεταφέρει στην κουβανική πρωτεύουσα στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν ο κουβανός πιλότος Ρενέ Γκονζάλες, έκλεψε ένα αεροπλάνο και διέφυγε στις ΗΠΑ, αφήνοντας πίσω τη γυναίκα και την κόρη του. Σύντομα το παράδειγμά του ακολούθησαν κι άλλοι συμπατριώτες του και σε λίγο καιρό. Όλοι αυτοί, οργάνωσαν έναν αντικαθεστωτικό πυρήνα. Σκοπός, η ανατροπή της κουβανικής κυβέρνησης με τρομοκρατικά χτυπήματα και δολοφονίες.
Η ταινία βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα αφηγείται την ιστορία 5 Κουβανών φυγάδων οι οποίοι φυλακίστηκαν στις ΗΠΑ στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν αποκαλύφθηκε η δράση και κατηγορήθηκαν για κατασκοπεία και δολοφονίες.
«Πινόκιο» (Pinocchio), του Ματέο Γκαρόνε: Ο μεταφορά στον κινηματογράφο του πολυαγαπημένου παραμυθιού με το οποίο μεγάλωσαν γενιές και γενιές παιδιών. Η ιστορία γνωστή. Ο Πινόκιο, είναι μια μαριονέτα που κατασκεύασε ο ξυλουργός Τζεπέτο, η οποία ξαφνικά απέκτησε φωνή κι άρχισε να συμπεριφέρεται σαν άνθρωπος. Κι έτσι ο Τζεπέτο έγινε «πατέρας» και έτσι συμπεριφερόταν στον Πινόκιο, σαν παιδί του. Όμως ο Πινόκιο μπλέκει σε περιπέτειες, του τυχαίνουν ένα σωρό μπελάδες αλλά πάντοτε έχει μια επιθυμία: να γίνει ένα πραγματικό αγόρι. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Ρομπέρτο Μπενίνι.
«Bloodshot» του Ντέιβιντ Σ. Φ. Γουίλσον: Ο Ρέι Γκάρισον είναι ένας στρατιώτης ο οποίος σκοτώθηκε εν ώρα υπηρεσίας και στη συνέχεια επέστρεψε στη ζωή ως υπερ-ήρωας με το όνομα Μπλάντσοτ. Όμως έχει χάσει όλες τια αναμνήσεις από την προηγούμενη ζωή του και αποφασίζει να τις ξαναθυμηθεί ώστε να μπορεί να ελέγχει ο ίδιος το μυαλό και τις πράξεις του.
«Για όλα φταίει το γκαζόν» (Gazon maudit), της Ζοσιέν Μπαλασκό: Σε επανέκδοση προβάλλεται αυτήν η επιτυχημένη κωμωδία του 1995. Πρωταγωνιστεί η Βικτόρια Αμπρίλ στο ρόλο της Λολί, μια όμορφης παντρεμένης γυναίκας με δυο παιδιά. Της οποία όμως ο σύζυγος, ο Λοράν, είναι ένας φαλλοκράτης που την κερατώνει κατά συρροή! Όμως όλα θα αλλάξουν όταν η Λολί θα γνωρίσει τη Μαριχό, μια γυναίκα η οποία θα της προκαλέσει ερωτικό σκίρτημα. Και ενώ ο Λοράν προσπαθεί να καταλάβει τι ακριβώς του συνέβη, η γυναίκα του απολαμβάνει τη ζωή της. Τρεις νύχτες με τον άντρα της, τρεις με τη Μαριχό και την Κυριακή, ξεκούραση!
«Το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου» (Cet abscur object du desir), του Λουίς Μπουνιουέλ: Το αριστούργημα του Μεγάλου Λουίς Μπουνιουέλ, το οποίο γυρίστηκε το 1977 επαναπροβάλλεται και το συστήνουμε ανεπιφύλακτα. Ο Ματιού, ένας επιχειρηματίας, ταξιδεύει με το τρένο από το Παρίσι στη Μαδρίτη. Μαζί του ταξιδεύει και η νεαρή κοπέλα η Κοντσίτα. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ο Ματιού ρίχνει ένα ποτήρι νερό στο πρόσωπο της Κοντσίτα. Γιατί όμως προέβη σε αυτήν την αγενέστατη πράξη; Μια κυρία με την κόρη της, ένας δικαστής και ένας νάνος-ψυχολόγος, οι οποίοι ταξιδεύουν μαζί, ζητούν από τον επιχειρηματία να τους εξηγήσει γιατί κατάβρεξε την κοπέλα. Κι εκείνος εξομολογείται τον αγιάτρευτο έρωτά του για την Κοντσίτα η οποία όμως τον αγνοεί και προτιμά να κάνει παρέα με τρομοκράτες!
Εξαιρετική αλληγορία όπου ο Μπουνιουέλ συμπυκνώνει την κριτική του στην αστική τάξη και την κοινωνική υποκρισία.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 11 Σεπ 2020
Κ. Τσουκαλάς: Για να σώσεις το σπίτι σου ζητούν να το πληρώσεις δύο φορές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 11 Σεπ 2020
Κ.Αρβανίτης: Η Γιόχανσον δήλωσε πως η Ελλάδα δεν ζήτησε απ’την ΕΕ μετεγκατάσταση προσφύγων
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 11 Σεπ 2020
Μ. Ξενογιαννακοπούλου: Η κυβέρνηση είναι και δεξιά και αδέξια
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 11 Σεπ 2020
Όπως το 2015 στην κάλπη, την Άνοιξη με τα voucher, η επικοινωνία τους θα ξανακαταρρεύσει
ΥΓΕΙΑ | 11 Σεπ 2020
Δ. Κατσίμπα: Η κατάσταση στα νοσοκομεία είναι χειρότερη από την έναρξη της πανδημίας
Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την περιήγησή σας. Περισσότερες πληροφορίες Κλείσιμο